Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

havfiske2.thumb.jpg.ce9827c94b65ed8cbaf9618fffe39298.jpghavfiske.jpg.e166d0b0d24423ef141d2e2c1b111534.jpgHallo i stua.
Dere som har holdt på ei stund med havfiske, hvilken snelle ville dere bruke på Penn Rampage II Boat 30LB, Penn Regiment II Boat 20-30LB.
Jeg har flere Penn sneller jeg har liggende, som Penn Senator 114H 6/0 og Penn Senator 113H 4/0, men også andre fabrikat i samme størrelse.
Penn squidder 140 som jeg også har blir nok i minste laget og er nok ikke tenkt til bruk med nevnte stenger.
Hadde vært artig å fått noen noen svar fra dere.
Har fisket siden 60 tallet, men da stort sett flyefiske og slukfiske i ferskvann, men med helt annet utstyr. :)

Penn Senator 114H 6/0 og Penn Senator 113H 4/0
 

Endret av Manfred Muller
Glemte et ord.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Det avhenger litt av kor djupt du skal fiske om du vil bruke mono eller multi, er mest en personlig valg av ka du liker. Ser den ser på bilde 2 er ei med mye kapasitet. Er det fisking i Norge etter torsk å sei på opp til 150m blir kanskje den litt stor å tung. Det er vel lite kamp i det meste i norske farvann etter min mening.  Har sjøl dratt tuna på 10kg på 6000 haspelsnelle(Shimano Stradivarius) uten noe problem.  Har ikkje erfaring med penn sneller sjøl. Shimano for alle penga her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.