Gå til innhold
Fiskersiden

Recommended Posts

Har kjøpt meg ny fiskestang nå etter å ha brukt et nybegynner-sett til 250kr i rundt 6-7 år (har funka som bare det, men syntes det var på tide å oppgradere). Stanga jeg har kjøpt er en Shimano Forcemaster BX Spinning 240 L 3g-14g. Er stolt over å ha kjøpt min første litt skikkelige stang! Den skal brukes til lett fiske i innsjø og fjell, muligens noen elver. Mest i Mjøsa og hovedsakelig abbor, men også ørret på fjell og i elv.

Nå skulle jeg også hatt en ny snelle og nytt snøre i tillegg, og det er der jeg gjerne kunne trengt noen innspill. 

Hovedsakelig har jeg sett på Shimano Nasci 2500 FB (1000kr). Jeg har også forelsket meg veldig i Shimano Stradic Ci4+ 2500 FB, men til 2000kr blir det muligens i meste laget. Den siste snella jeg har sett på er Okuma Ceymar XT CXT. Sistnevnte koster 499,- på Skitt Fiske, så den har jo en veldig fristende pris, men har ikke hørt om merket før, så lurer på om dette er noe særlig kvalitet? Har noen noen innspill til disse snellene, hvilken jeg bør velge til mine formål? Eller bare noen helt andre sneller?

Til slutt trenger jeg sene. Jeg tenker at monofilament vil være enklest og mest praktisk for meg, men det jeg lurer mest på er hvilken diameter og bruddstyrke jeg bør ha? Kom gjerne med konkrete sener!

Dette ble et ganske så langt innlegg, men håper noen har orket å lese gjennom og komme med tilbakemeldinger. Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.