Gå til innhold
Fiskersiden

Hjelp til kjøp av utstyr til meitefiske (laks, blyspiral)


stale85
 Share

Recommended Posts

God kveld!

Hadde håpet på å få litt hjelp til kjøp av fiskeutstyr til meg og min far. Min far har over 40år med laksefiske bak seg og er godt kjent i elva vi fisker i, Han har aldri brydd seg noe særlig om fiskeutstyr men det stopper ikke han fra å være en av de som får mest fisk i denne elven hvert år. Alt av utstyr han har brukt er utstyr som han har fått av andre eller har laget selv (bambuspinne med litt gøtt på). Men det er mektig imponerende å se han få laks etter laks når andre sliter med å få fisk.... Utstyret han har nå er veldig slitt og jeg hadde håpet på at jeg kunne få tips til hva jeg kan kjøpe til han, har prøvd å google utstyret han bruker nå men alt er gått ut av produksjon og jeg vet ikke om de nye modellene er gode. Evt om det er noe utstyr som passer bedre til fisket han holder på med. Utstyret han har nå er:

devilstick surf 250 13 eller 14 fot

shimano stradic 6000 fj

Han fisker alltid med mark og blyspiral, Elva vi fisker i (uskedalselva) er vel kansje en liten/medium stor elv der han pleier å få laks fra 1,5 kg og opp til 10kg ca. Hadde håpet på å komme under 5000kr for stang og snelle. Skulle også hatt meg en stang selv men ønsker da å helst ikke bruke mer enn 3000kr for stang og snelle.

Takker for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.