Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til stang og snelle til ørretfiske på fjellet


vetting
 Share

Recommended Posts

Har holdt mye på med havfiske fra båt, men tenkte jeg skulle investere i stang, snelle og snøre til å fiske i ferskvann på fjellet. Jeg tenker jeg vil ha en stang jeg tar med når jeg skal ut på tur, så det er kjekt om den er kompakt. 3-delte stenger, blir de litt lang? Må også ha en snelle som passer.

 

Blir mest å fiske med sluk (7 - 20/26g), og kaste fra land (ikke kano). Fiske etter ørret. Hvilket snøre anbefales?

 

All hjelp mottas med takk :) Og spør om det er andre ting jeg bør ta hensyn til :)

 

Har sett på Lawson Arctic Trout MicroWave 9'/6-22g, ser ut til å være et godt tilbud på stangen. Men, det trenger ikke koste så mye, den bare fristet. Det er nok ikke den ekstra 1000-lappen som lager fiskegleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om den er 3delt eller 4delt gjør det lett å få den ned i en kort stangtube (Biltemavare), som igjen gjør den lett å stappe i sekken og transportere, noe jeg personlig vektlegger høyt for en fjellstang.
Selv foretrekker jeg mono 0.20-25mm og ganske små haspelsneller. Kjøp rimelig stang og legg heller noen ekstra kroner i en grei Shimanosnelle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.