Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeutstyr i Oslo


Aurevenn
 Share

Recommended Posts

Jeg mener å huske at det åpnet ei sjappe i Oslo relativt nylig, med tilsynelatende bra med utstyr. Men Jeg kommer ikke på hva det het. Noen som kan friske opp hukomelsen min? 

På førebu takk.

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får ta Torshov neste gang jeg er nedafor, alltid artig å være innom å glo litt for en arme pjokk fra landet. Var innom Angler i dag, godt utvalg, hyggelig betjening. Har kaffe. Skal vistnok få inn litt speedjigging utstyr etterhvert. Verdt et besøk for utstyrsfriken, og også for de son bare trenger litt småtteri. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Aurevenn skrev:

Får ta Torshov neste gang jeg er nedafor, alltid artig å være innom å glo litt for en arme pjokk fra landet. Var innom Angler i dag, godt utvalg, hyggelig betjening. Har kaffe. Skal vistnok få inn litt speedjigging utstyr etterhvert. Verdt et besøk for utstyrsfriken, og også for de son bare trenger litt småtteri. 

Speedjigging i Røvolltjønna??

Torshov Sportsfiske er for øvrig lokalsjappa mi. Jeg prøver bevist å handle endel der selv om ting kan være billigere på nett, da jeg har et sterkt ønske om at butikken opprettholdes. Vi har jo ikke markdynger her i urbane strøk ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg går alltid for de store. Gidder ikke småfisk liksom :-) Det blir desverre mest netthandel for meg av innlysende grunner, og da blir det oftest billigste pris som vinner, med mindre jeg er på utkikk etter noe spesiellt, og at da en sjappe har flere ting jeg "må ha". Da handler jeg ofte flere ting i samma runden. Ja jeg skammer meg av og til, jeg ønsker jo også egentlig at mindre detalj sjapper skal bestå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jo forstå at en som bor i Trysil handler på nett. Begrenset hvor bredt utvalg en lokal forhandler kan ha. Greit å kjøpe mark, sluk og fluer på slike steder; der pleier utvalget å være bra; likeså standard haspel- eller flueutstyr. Men hvis man skal ha noe spesielt blir det annerledes. Det er for eksempel grenser for hvor bra utvalg av havfiskeutstyr en forhandler langt inne i de dype skogene kan ha. Det er derfor forståelig at dersom en trysling skal til Nord-Norge for å fiske i saltvann, så er netthandel det eneste nærliggende alternativet? 

samtidig vil jeg også oppfordre å bruke de lokale forhandlerne, for vi trenger dem også. Det er ikke alt jeg vil kjøpe usett, og hvis jeg trenger mark der og da er ikke nettet til mye hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På din (sykkel-)vei fra Trysil til Oslo passerer du Villmarksbutikken. Stort bedre utstyrspusher enn det får du ikke. Torshov skal ha all ære for det de gjør, men jeg får klaustrofobi i butikken og angst av parkeringsmulighetene så det er sjelden jeg legger turen dit. Angler har jeg ikke besøkt enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ugh, får klaus hver gang jeg både hører og tenker på parkering i Oslo. Det var en av grunnene til at jeg pakka sakene og dro til skogs. Får ta Torshov en gang kjerringa kjører, ho er ganske mye mere tålmodig enn meg. Da kan jeg drikke litt øl i samma slengen. Villmarksbutikken har jeg vært mye på, bra sjappe med godt utvalg det. Har lagt igjen betydelige summer der oppigjennom åra, i både fiske og våpenavdelinga. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, piscator skrev:

nå kan man jo ta trikk til Torshov da, men enig at parkeringsmulighetene er dårlige! Og ja, lokalene er trange, men de har likevel mye bra der. Vi bør verne om de få lokale pusherne som fins; Torshov, Gero, Villmarksbutikken osv. Har heller ikke besøkt Angler enda. Har de veldig slagside mot fluefiske?

Halve butikken dreide seg om fluefiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.