Gå til innhold
Fiskersiden

Tips på gode jigger/softbaits!


Jimrune
 Share

Recommended Posts

Heisann! 

Jeg har nettopp kjøpt meg båt,jeg bor i Svolvær i Lofoten. Jeg trenger tips på gode jigger/softbaits,jeg skal fiske etter sei og torsk! Kom gjerne med andre gode tips på hva som er effektivt på torsken og seien! Jeg har alltid brukt fiskeharper med gummimarker med svenskpilk eller tung stingsild som blylodd.

håper på gode tips fra dere!

mvh

Jim-Rune Antonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Eg vil slå ett slag for heil agnfisk.

Du tar en småsei, kakker den, stikker hull i den og fester den med en krok i hode og en treble krok bak. Denne fester du i en havfiskebom og bruker ett passe lodd til å senke ned i stimen der seien kom fra. 

 

Har du opplevd at du har fått på sei, og så er det bom stopp på vei opp og seien e reven i filler?

eg ville prøvd

JP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt av jigger fungerer bra, sålenge du fisker der fisken er og den er i humør til å bite. Jeg har fått torsk, sei, kveiter og mye annet rart på Seeberg Prey shadene, Storm Wildeye, Savagear Cutbait herring, Westin Big Bob og Crazy Daisy, mange forskjellige Royber jigger, Lunker City etc etc etc. 

Finn en shad som fungerer til det du skal fiske med rett tyngde. Farge har ikke alltid like mye å si synes jeg, men jeg er glad i naturlige og\eller glow farger generelt, spesielt der vannet er klart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.