Gå til innhold
Fiskersiden

Beastmaster eller Speedmaster


Breim
 Share

Recommended Posts

Hei, eg har sett fram til å kjøpe ny fiskestang ei stund no. Og eg har komt fram til at eg vil ha shimano Beastmaster eller Speedmaster. 

Har lest litt om dei og sovidt eg ser er Speedmaster ei veldig god kastestang og Beastmaster tåle veldig mykje, og er litt mjukare. 

Planen er å bruke stanga inne i alle slags fjordar etter makrell, torsk, lyr, flyndre m.m. 

Brukar gjerne slukar ifrå 20-35g men kjem nok til å bruke litt tyngre og. 

Nokon som har ei meining om kva eg burde kjøpe? Pris er ikkje relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om nyere utgaver av Beastmaster tåler like mye som den første. Den første modellen kan du nærmest så knute på :) Jeg har den første serien (AX) av Beastmaster, og den er ikke spesielt presis å kaste med, ikke spesielt lett og mangler spenst som du nok finner i Speedmaster.

Stanga er morsom å kjøre fisk på ettersom den er såpass mjuk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv liker jeg Beastmaster godt. Med unntak av torskefiske.  De blir bare blytunge å pumpe siden man bruker så store mengder energi på å spenne stanga.. Men ellers er den moro å kjøre fisk på. Jeg bruker 11 fot Beastmaster STC og kastelengden min ligger på omtrent 60 meter med 40 gram sluker med ok aerodynamikk. Stanga er også såpass myk at fisken ikke så lett klarer å rykke ut kroken, selv om bremsen er stilt litt stramt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.