Gå til innhold
Fiskersiden

valg av ekkolodd.


strupneset
 Share

Recommended Posts

God dag:)

Vet det er mange tråder her inne om temaet,men jeg leser meg blind.

Jeg lurer på og kjøpe meg et skikkelig ekkolodd.TYPE Lowrance.Kriteriene er som følger:

Budsjett: 10.000kr (om noe billigere er det helt ok å):-)

Jeg skal i hovedsak dorge,men ønsker å krepse litt å så jeg bør klare å se bunnen godt ned till 100 mtr +.

Hva ville du ha kjøpt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, bortsett fra at du må ned fra 9 til 7 tommer for å klare budsjettet pluss 20%. :) Nå går HDS Gen 3 mot slutten av sin produktsyklus, så her vil det nok komme både gode pakkepriser og tilbud på bare HDSen fremover. Ut oktober kjører Lowrance en Cash-back kampanje på Elite Ti, og jeg vil bli litt overrasket om ikke den kampanjen avløses av en tilsvarende på HDS Gen 3. Jeg ser at et par forhandlere allerede har solgt ut sine demo-utgaver og det er et sikkert tegn på kommende utskifting.

 

Alternativt se på Elite Ti med 200/50/455/800-HDI som ekkoloddgiver. Da mister du sidescan men får fortsatt downscan (relevant for teiner og fiske der struktur ned til 40-60 meters dyp er viktig) og god 2D egnet for fisket ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lowrance har i praksis to varianter av 2D-elementer som går igjen i alle giverne.

HST-DFSBL er 50/200 med konevinkler ca 35/12 grader. Dvs godt egnet for fiske ned mot 100 meter. Dette elementet finner du igjen i 50/200/455/800-HDI men da med et element til som gir DownScan.

HST-WSBL er 83/200 med konevinkler ca 52/22 grader. Dvs godt egnet for fiske ned mot 30-40 meter. Dette elementet finner du igjen i 83/200/455/800-HDI og TotalScan.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.