Gå til innhold
Fiskersiden

Med stang fra land i Kristiansand


jerryhell
 Share

Recommended Posts

Hei på dere. Jeg har en far som er veldig interessert i fiske, men som ikke er like lett på foten som han var i yngre dager. Han har et par plasser han synes det er ok å fiske med stang fra land, men jeg kunne tenkt meg å finne et par nye som kunne vært litt greie for ham å prøve ut. Gjerne steder der det er noenlunde stødig underlag, og relativt greit å kaste uten å henge seg fast i alt som finnes av tang og tare når man sveiver inn. Blir mye makrell og sånt til vanlig så han ville sikkert syntes det var kult med noe annet på også. Båt er også moro men han kan ikke reise ut alene sånn helsa er nå. Så jeg ville sette veldig pris på om noen hadde noen gode forslag til hvor jeg eventuelt kan ta ham med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke stort å lure på, bare å ta turen til bryggeanlegget på Rona. Lett tilgjengelig, artsrikt og med unntak av moringer veldig lite å sette seg fast i. Senker man noen kroker med agn på ned på bunnen kan det bite på diverse flyndrer, leppefisk, kutlinger og torskfisk. Ikke alt i matstørrelse, men det er sjeldent kjedelig der jaffal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, scampern skrev:

Havtryta: Jeg satt meg alltid fast her når jeg bodde på Hånes. Er det noen områder av brygga som er "tryggere" i den forbindelse?

Jeg har ikke fiska meg ihjel der, men jeg har hatt null problemer når jeg har fiska på utsiden av bølgebryteren. Har da holdt meg på ytterste halvdel av den. Men treffer man en moring eller en kjetting er det bom stopp da - men bunnen der var fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 months later...
Den 8.10.2017 at 23.24, havtryta skrev:

Er ikke stort å lure på, bare å ta turen til bryggeanlegget på Rona. Lett tilgjengelig, artsrikt og med unntak av moringer veldig lite å sette seg fast i. Senker man noen kroker med agn på ned på bunnen kan det bite på diverse flyndrer, leppefisk, kutlinger og torskfisk. Ikke alt i matstørrelse, men det er sjeldent kjedelig der jaffal.

Når du sier bryggeanlegget på Rona, mener du der alle båtene er når du kjører forbi Meny Rona?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AaronØ skrev:

Når du sier bryggeanlegget på Rona, mener du der alle båtene er når du kjører forbi Meny Rona?

Uten å ha vært på Meny Rona, så tipper jeg det ja. 

Her, helt nøyaktig: https://kart.gulesider.no/m/s6Tuk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.