Gå til innhold
Fiskersiden

Choke som ikke funker


GriseFlax
 Share

Recommended Posts

Noen med litt tekniske kunnskaper her inne? 

Træler med en litt eldre påhenger, Mariner 3sylindra 2takter fra 1986. Før hørte jeg tydelig at choke slo inn når jeg klemte inn nøkkel og vred på tenninga, men nå er godlyden borte og den er blitt fryktelig tungstartet.

Noen som har vært borti lignende eller kan komme med noen innspill på hva løsningen KAN være? 

Frister å løsne på noen bolter å lempe i havet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravns Garage er i mine øyne av de bedre på påhengere som ikke sammarbeider, og har en imponerende kunnskap om eldre modeller. En telefon dit kan være lurt.

Din Mariner har vel ikke tradisjonell choke som i et spjeld, men elektrisk solenoid? Nå er jeg på gyngende grunn for det er mange år siden jeg holdt på med slikt men var borti liknende problemstilling på en Mercury i et tidligere liv. (Les; livet før 4T) Men det høres ut som elektrisk solenoid ikke slår inn. Det kan du fysisk sjekke, her ser du hvordan boksen ser ut så du vet hva du leter etter under motordekselet:

https://www.boatparts.no/outboard-merker/mercury-mariner/elektrisk/solenoids.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.