Gå til innhold
Fiskersiden

Sollielva etter diger stam.


Aristokraten
 Share

Recommended Posts

Ser at diskusjonen går om hvordan få Fiskersiden tilbake til slik den var i gode gamle dager,tror at hvis flere legger inn sine fangstrapporter eller bare en fisketur med eller uten fangst så vil det bidra til at aktiviteten øker.Vil selv prøve å bli flinkere og legger nå ut noen turer fra i sommer,har blitt lite fisking de siste månedene desverre.Hadde noen supre turer etter stam i sommer.Bla fikk jeg fisk på 62 eller 62,5cm.Den har skyhøyt potensiale,hadde ikke forundret meg om den overgikk NR når den var i sin beste kondisjon!Legger ut en tur hvor jeg fikk en mye mer enn godkjent stam.Har en del rapporer liggende inne på ett lukket forum:)

Ned igjen,fiskesuget er sterkt om dagene.Startet nedenfor bruene med å hive ut loff.Var fisk oppe og jeg rigget stanga.Prøvde en stund men fikk ikke noe.Vannet hadde sunket nærmere 50cm.

Ruslet en tur ned til "jon-swimmen" og hev ut loff og rigget feederstanga.Måkene kom og forsynte seg av loffen,irriterende.Spiral-loff er forresten ett godt alternativ til super-loffen fra coop som jeg ikke får fatt i lenger.Skrik ut hvis noen av dere andre ser den!

Det var noe inni helvete med mygg der nede,orket å sitte her 1 time før jeg ville prøve litt oppe ved bruene.Landet en liten stam på rundt 500gram.Ganske dødt.Virket som det var noen fine sørv inne på grunna der,har også observert de før.Kanskje det går noen store her?

Vel fremme ved bruene igjen så jeg at det var opptatt.Fredrik Mortvedt og en som hette Roger satt å meitet stam.Snakket litt med de,hyggelige folk.De hadde noen napp,men fikk ikke noe til å sitte.Ganske dødt i vannskorpen også.Dette lovet ikke godt...

Jeg ville jo fiske litt,smalelva gadd jeg ikke,så gikk over til andre siden igjen og rigget meg til 100m nedenfor bruene.Her var det litt mindre mygg.Ett problem var all vegetasjonen i vannet.Ikke beste plassen å lande fisk på,men lot det stå til og kastet ut bunnmeite-tacklet med reke som agn.Litt loff ble også ofret.

Lander etterhvert en liten krabat på max 300gram.På loffen som jeg hev ut så er det fisk oppe,den virker diger.Tok loffebitene rett oppstrøms helt inne ved land.Det har blitt mørkt så orker ikke prøve etter den,umulig å se loffen.Fortsetter med bunnmeite og det gir resultater,jeg kroker en fisk som er pen.Den fighter godt.Men får den inn til slutt og skal håve den da kroken glipper.Den var nok en plass mellom 2 og 2,5kg.Surt.....Men nattan har mer å by på...

Rundt kl 0100 har jeg endelig ett napp,og klarer å kroke den.Kjenner at den er diger,veldig tung og har noen fine utras.Bruker hodelykt nå og når den er 2 meter fra land ser jeg at den er skikkelig stor,og ikke minst fet!Kåler ille med håvingen,men klarer til slutt å få den opp i håven.Oppe på matta viser målestokken 60cm,eller 60,5cm er mer korrekt.Den er fet og grov så jeg blir helt skjelven.Roter og surrer rundt meg selv.Klarer å knekke MILO-stanga.Favoritten min...

Vekta viser 3080gram!! Trekker fra 20gram og lander på 3060gram.Endelig over 3kg og ny pers selvfølgelig.Skriker over til de 2 på andre siden.Over 3kg!!! De skriker tilbake,men det er vanskelig å høre hva de sier.Trafikken var formidabel.

Knipser noen bilder,de blir ikke veldig bra.Må lære meg å ta bedre bilder.Det verste er at når jeg gir meg etter at fisken er sluppet fint tilbake og er på vei over til andre siden så møter jeg Fredrik og Roger.De er på vei ned til meg for å se fisken.Kunne blitt noen bedre bilder da.Har jo karpesekk....

Jaja,sånn er det i maset der oppe. Her er fisken;

DSC00977.JPG
DSC00976.JPG
DSC00975.JPG

Dette var over all forventning! For en start på årets stam-fiske.Blir vanskelig å toppe denne.Men skal prøve.

Endret av Aristokraten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere ser ikke bildene nei.det gjør jeg...snodig! Legger de ut nå isteden.På det siste bildet har jeg fått den igjen på en tur litt senere.Da har den slanket seg litt og veier 2910gram.En lett gjenkjennelig fisk er det ihvertfall:)DSC00976.thumb.JPG.9fe3c472d61027567070e8fd9872fcb9.JPGDSC00975.thumb.JPG.72e0d58ce1c6b97b10578e374bdb7c35.JPGDSC00977.thumb.JPG.8d3d880f1de9896ffb0ec1bb639182b9.JPGDSC01026.thumb.JPG.f0b393a7ded5a18be6392a83ca30720f.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.