Gå til innhold
Fiskersiden

Undersøkelse om kjøp av fiskekort


Jenjajin
 Share

Recommended Posts

Hei,

Jeg er en fiskeentusiast som jobber i IT-bransjen, og har lenge hatt lyst til å se på mulighetene for å gjøre kjøp av fiskekort enklere enn hva det er i dag. I den forbindelse ønsker jeg å undersøke nærmere hvilke vaner andre fiskere har rundt kjøp av fiskekort. Undersøkelsen er helt anonym, og generert statistikk vil ikke brukes til annet enn intern analyse.
Undersøkelsen inneholder 7 spørsmål. Håper du har tid til å hjelpe!
Link til undersøkelse: https://goo.gl/forms/2jOiVK5Memf9SvHu2

Mvh, 
Benjamin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du bør bygge om undersøkelsen din litt. Ref til punktene i undersøkelsen din.

2. Ekskludering fungerer ikke her. Mange (meg inkludert) kjøper årskort noen steder og døgnkort andre steder.

5. Samme her.

6. Ekstremt betinget av svarene du ikke får gjort over pga ekskluderingen. Feks oppfatter jeg både SMS og Inatur som enkelt, mens å oppsøke den lokale bonden som tungvindt. Vil du da ha svaret basert på hva jeg gjør mest, eller hva jeg opplever som mest tungvindt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, erik skrev:

Jeg tror du bør bygge om undersøkelsen din litt. Ref til punktene i undersøkelsen din.

2. Ekskludering fungerer ikke her. Mange (meg inkludert) kjøper årskort noen steder og døgnkort andre steder.

5. Samme her.

6. Ekstremt betinget av svarene du ikke får gjort over pga ekskluderingen. Feks oppfatter jeg både SMS og Inatur som enkelt, mens å oppsøke den lokale bonden som tungvindt. Vil du da ha svaret basert på hva jeg gjør mest, eller hva jeg opplever som mest tungvindt?

Hei!
Tusen takk for responsen. Å svare på en undersøkelse er det ikke alle som gidder å ta seg tid til. Så at du i tillegg kommer med forslag til forbedring av undersøkelsen, er noe jeg setter stor pris på. 

Ser helt klart poengene dine. Føler det kan være vanskelig å kartlegge alle scenarioer. Det jeg primært er på jakt etter er hva folk kjøper mest av. Men det er klart at jeg burde ta høyde for fiskere som ofte kjøper flere typer. 

Når det gjelder spørsmål nr. 6, er jeg mest interessert i hvordan man opplever metoden man vanligvis benytter. Får prøve å omformulere litt her. 

Igjen, tusen takk for tilbakemelding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 16.10.2017 at 10.54, Rage skrev:

Jeg har svart etter beste evne. Synes du burde lagt inn et punkt under "hva slags kort pleier du å kjøpe" som heter sesongkort. :)

Tusen takk for responsen! Ikke ekstrem aktivitet på undersøkelsen, så hvert svar betyr mye. 
Lagt til sesongkort som alternativ under det nevnte spørsmålet =) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarte på undersøkelsen. Selvom det er lenge mellom hver gang jeg kjøper fiskekort. 

Skal jeg fiske et sted der jeg må leite etter en grunneier for å få kjøpt kort går jeg heller for glattbarbering og nunchako, så en app eller lignende slik at telefonen gir posisjon og så spretter informasjon om kortene opp, ville medført mere kirtkjøp for meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ølgylt skrev:

Svarte på undersøkelsen. Selvom det er lenge mellom hver gang jeg kjøper fiskekort. 

Skal jeg fiske et sted der jeg må leite etter en grunneier for å få kjøpt kort går jeg heller for glattbarbering og nunchako, så en app eller lignende slik at telefonen gir posisjon og så spretter informasjon om kortene opp, ville medført mere kirtkjøp for meg

Strålende! Tusen takk for deltakelsen, og interessant input. Dette er de samme tankene jeg gjør meg. 
 

31 minutter siden, LaHo skrev:

Har svart på undersøkelsen.
Er rom for forbedring på mange slike fiskekortordninger.
Noe som sikkert går utover det du tenker på i akkurat denne sammenhengen er dette med ÅRskort... At kort går til nyttår. Føles ikke helt riktig å kjøpe kort i august.. alternativet er gjerne styggdyre døgnkort :) 

Tusen takk! =) 
Hvordan selve ordningene fungerer, er dessverre utenfor min makt. Men er helt enig, ikke veldig fleksibelt. Absolutt forbedringspotensiale der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Den ‎18‎.‎10‎.‎2017 at 10.10, Ølgylt skrev:

Svarte på undersøkelsen. Selvom det er lenge mellom hver gang jeg kjøper fiskekort. 

Skal jeg fiske et sted der jeg må leite etter en grunneier for å få kjøpt kort går jeg heller for glattbarbering og nunchako, så en app eller lignende slik at telefonen gir posisjon og så spretter informasjon om kortene opp, ville medført mere kirtkjøp for meg

Sjekk - MittFiske.no

De har enkel løsning for å kunne kjøpe fiskekort.

Du kan med deres løsning kjøpe fiskekort på mobilen der du er/står eller ønsker å fiske.

De legger til nye fiskeplasser og det er i tillegg informasjon om parkering, teltplass etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.