Gå til innhold
Fiskersiden

Solli 24.Juni....


Aristokraten
 Share

Recommended Posts

Etter turen med Lars som varte i 3,5 time så skulle det fiskes litt,stam var målet denne kvelden.Rigget meg til nede ved smalelva.Trodde strømmen skulle være greiere her,det var skivebom.30gram bly og agn ble presset opp i smalelva.Blyet hoppet nedover bunnen og slo seg liksom aldri til ro.Det var vanskelig å fiske her,fikk også en flått på besøk.Jeg bestemte meg for å gå opp mot bruene.Fikk en stam her ihvertfall;DSC00959.thumb.JPG.a77a4894b91a90f71d8890f97dbb12c4.JPGDSC00961.thumb.JPG.03e477acd4fbd536304bdd529539b42c.JPG Stod en nordmann og hev med wobbler ved bruene,han var meget hyggelig.Hadde ikke fisket på 10 år kunne han fortelle,mildt sagt ute av trening.Han hev wobbleren opp på brua  Ikke bare dritings polakker som klarer det.Etterhvert når han så jeg dro stam så fikk han både loff og reker av meg,uten at det hjalp.Men ivrig var han ihvertfall.

Det var enorme mengder med stam.Tror jeg landet 17stk.Den ene jeg fikk,veide nok rundt 1,5kg sprutet det melke ut av.Ille sen gyting på noen av fiskene i år.

Når klokken var rundt 23.30 hadde jeg planer om å gi meg.Var sulten og litt mettet på fisking.Ble litt sånn,bare ett kast til....Fikk forresten nesten alle på reke.Pølse var det null aktivitet på,kjøttpølse brukte jeg.Ostepølse er det som har fungert best for meg,uten tvil.Fikk også 4stk på flyteloff.

Ihvertfall så kroker jeg en fisk rett etter 23.30.Den er skikkelig tung,men kampen er heller dårlig,den havner raskt i håven.Har bare ett lite utras når den var nærme håven.

Men for en fisk! Den er jo enorm.Måler lengden til 62cm....Syke sat**,blir helt skjelven.Magen er desverre tom for mat.Men har god tro på pers  

Den veier 2860gram! Ny pers  Herlig avslutning på en flott dag.Jeg lar han andre knipse bilder,de blir ikke veldig bra.Men de får duge;  DSC00966.thumb.JPG.74e3d66717fcb9a2c2b1af1fe366adf3.JPGDSC00968.thumb.JPG.1a632976ba333e44055973a4b9c55519.JPGDSC00969.thumb.JPG.b48f98f490005349a449337c929593f5.JPGDSC00965.thumb.JPG.9f08f6e7276f4f1c754b24c35ba289c2.JPG

Dette er en fisk som lett kunne veid over 3kg.Muligens potensiale til å veie enda noen 100gram mer,men er superfornøyd.Nærmer seg 3kg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.10.2017 at 14.45, LaHo skrev:

Grattis!! Fin fisk :D 
Prøvd å fiske etter de med små wobblere eller liknende??

Nei har ikke testet ut det,men når elva er smekkfull av Laue så har jeg fått fin stam på bunnmeite.Så en liten wobbler hadde nok kunnet gitt resultater.Men hadde nok blitt en del lengre mellom nappene.

Du hadde nok fått mer av gjedde,gjørs og abbor.Hadde forresten på en sinnsyk diger fisk på en pølsebit i sommer.Var nok en diger gjedde.Fikk ikke rikket den av flekken,og når den gikk så var det brutalt.Kan jo også vært en diger laks.

Prøvde etter den dagen derpå,men da ble det bare masse smågjørs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Kim Rasmussen skrev:

Den plassen har ihvertfall høy status i min bok! Traff på "Aristokraten" der i fjor, da jeg fikk gjørs og stam som nye arter :)

Soli.jpg

Hei Kim! Ja den plassen er utrolig fin,hvis man ser bort fra trafikken som er forferdelig.Men man trenger ikke gå mange 100metrene sørover før man finner flere flotte idyller.Østsiden av elva er å anbefale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.