Gå til innhold
Fiskersiden

Mine første fluer #fluebinding


Bærgæn
 Share

Recommended Posts

24 minutes ago, Bærgæn said:

Haha. Ja de ser gæærnæ ut disse her. Må kjøpe inn utstyr så jeg kan følge binde videoer på youtube :)

Nå ja, jeg har sett det verre.

Nå har det seg sånn at fisken og fiskeren har litt forskjellig oppfatning av hva som er ei bra flue. Jeg vil tro du kan få fisk på disse jeg, de er ikke så gærne.

Men det er bare å fortsette det, ferdigheter og kunnskap kommer etterhvert hvis interessen er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bindeoppskrifter forteller litt om fremgangsmåte i tillegg til materialer som skal brukes. Ønsker man å lære seg å binde på egenhånd er kvaliteten på materialet viktig. Jo bedre materiale, jo lettere er det å få til bindeteknikken. Selv de aller beste fluebindere skal slite med en slitt ullsokk og en dau spurv. Husk å avslutt knuten før krokøyet. :lol: 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myggpuppene der er fiskbare som bare det, du får fisk på dei :-) Dei andre ville eg trimma litt ned når det gjeld buskete haler men fiske er jo ikkje så veldig smart då, så med du får nok fisk på dei. Binding av eigne floge er ein flott vinteraktivitet, då er det berre å setja seg på loftet når vintermørket sig på, setje på litt god musikk og skjenke opp ein kald porter og fyre opp produksjonen.

Ein god regel er som i alt anna, Keep It Stupid Simple :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.