Gå til innhold
Fiskersiden

Lyr og Pale på fluestang


Bærgæn
 Share

Recommended Posts

Fikk mine første fisker i sjøen med fluestang  idag. Vannvittig gøy tur, Det ble 3stk lyr og 7paler  Det blir nok flere turer til sjøen med fluestangen!! :P
Jeg fisket med 2 stk svarte fluer som jeg går utifra imiterer fisk. Tar gjerne imot noen tips til fluer å bruke på sjøen, til både SØ / LAKS / Lyr - Diverse sjøarter. Slenger med noen bilder av fangsten, den ene lyren hadde en jigg fast i halsen, men hindret den ikke i å bite på.

IMG_20171027_155502.jpg

IMG_20171027_163020.jpg

IMG_20171027_163029.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, cannonbang skrev:

gratulerer fra meg også

lyren skal ikke være så stor før den byr på kamp.

Takk Takk, ja det var noen artige kamper, er litt anderledes enn 100-300grams ørretene som jeg vanligvis får på flue.  Får vell håpe på en vakker dag å få en laks på et par kilo det hadde vært artig det! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Lyr og sei er topp fisk på fluestang, og no er det jo høgsesong for sjøfiske. Prøv deg på torskefiske på grunna no og utover, masse stor fisk (1-3 kg) på grunt vatn.

Fluer = standard sjøauremønster, eg bruker mykje små wollybugger varianter, kunsten er å få kroken litt ned i djupna og trekke ganske fort inn.Prøv å få tak i boka Mikael Jensen: Fluefiskerens nye utfordringer, her står det ganske mykje om fiske etter ulike arter. MEN ikkje gjer fluevalg etter sjøfisk for komplisert, anything goes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.