Gå til innhold
Fiskersiden

Shimano Antares eller Dialuna XR


KnutH
 Share

Recommended Posts

Har et dilemma og hjernen strekker ikke til.. uten hjelp ender jeg på følelser og farger !!

Skal erstatte en Beastmaster EX 240L til lett fiske i små elver og tjern (ørret, harr), og en Speedmaster BX270ML som jeg bruker med litt tyngre utsyt som dupp, sluk og bombarda. Går også noe  etter Gjedde og Abbor også på sistnevnte.
 
Har forelsket meg i Dialuna XR (806L-S 2-15g + 900ML6-28g) på utseende og teknoligi (tekstforfatterne i Shimano er dyktige)... med både Spiral-X , Highpower-X og snellefeste i Ci4+ ... Dette er jo en JDM (Japan Domestic Market) stang, og selv om de sikkert er allsidige, så kalles de Havabbor-stenger. Og der kommer tvilen inn.

Så da faller jeg tilbake på et tidligere hellig gral, nemmelig Shimano Antares DX 240L (3-14g) og 270ML (7-21g)..

Alternativt bare erstatte Beastmaster og beholde (den glimrende) Speedmaster'n?

Dialuna XR

Antares
291213_antaresDX_shimano.jpg
?! KNUT !?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, 

Modellen 806L er utstyrt med en hypersensitiv tupp for ekstra følsomhet ved bruk av lett utstyr. Skulle fungere utmerket til lettere fiske. 

Vet ikke hva du har fått opp av tilbud på Dialuna, men villmarksbutikken har kampanje i disse dager.

 http://www.villmarksbutikken.net/Sider/25-aarsjubileum/Fiske/Shimano-Dialuna-XR-Haspelstang

Mvh

Fredrik 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det endte med Dialuna XR 806L-S 2-15g med hypersensitiv tupp for lett fiske til jubileumspris på Villmarksbutikken.


Kjøpte også Dialuna XR 900ML 6-28g (med tanke på ørret med dupp+flue og sjøørret bombara+flue) , men angret meg og fikk tak i en billigere Speedmaster BX 9' 10-30g ...... men innser jeg kanskje burde ha valgt 10-11 fot..  :)

Har fått kastet litt med Dialuna og den virker mye stivere i bunn og kjappere i tuppen en Speedmaster og veldig mye mer kontrollert og presis enn Beastmaster. Så får vi se om den er like gøy å få fisk på, til våren!

k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.