Gå til innhold
Fiskersiden

Elsker statsminister Erna Solberg (H) lakseoppdrettere høyere enn Grunnlovens miljøparagraf?


Glalaksen
 Share

Recommended Posts

I mars 2015 uttalte statsminister Erna Solberg (H) følgende til NRK (sitat):

 

"– Derfor må jeg også innrømme: Jeg elsker både laks og lakseoppdrettere."

 

Elsker statsminister Erna Solberg (H) lakseoppdrettere høyere enn Grunnlovens miljøparagraf?

 

Les også:

 

Kongeriket Norges Grunnlov: Kapittel E - Menneskerettigheter – § 112

 

Link:

https://www.fiskersiden.no/forum/index.php?/topic/72231-kongeriket-norges-grunnlov-kapittel-e-menneskerettigheter-–-§-112/

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Regjeringen har en visjon om betydelig vekst i oppdrettsnæringen.

Dersom vi skal få til dette må vi legge til rette for utvikling av ny teknologi.

Utviklingstillatelser vil bidra til det teknologiløftet og omstillingen næringen trenger.

Det kan bety store muligheter for norsk leverandørindustri, sier fiskeriminister Elisabeth Aspaker (H).

 

Regjeringen Solberg:

Utviklingstillatelser - Nye konsesjoner skal utvikle framtidens oppdrett

 

Link:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/nye-konsesjoner-skal-utvikle-framtidens-oppdrett/id2462544/

 

 

Utviklingstillatelsene er en midlertidig ordning med særtillatelser som kan tildeles prosjekter som innebærer betydelig innovasjon og betydelige investeringer.

Formålet er å legge til rette for utvikling av teknologi som kan bidra til å løse en eller flere av de miljø- og arealutfordringene som akvakulturnæringen står overfor, for eksempel ved konstruksjon av prototyper og testanlegg, industriell design, utstyrsinstallasjon og fullskala prøveproduksjon.

 

Fiskeridirektoratet:

Utviklingstillatelser

 

Link:

http://www.fiskeridir.no/Akvakultur/Tildeling-og-tillatelser/Saertillatelser/Utviklingstillatelser

 

 

PS:

Elsker statsminister Erna Solberg (H) lakseoppdrettere høyere enn Grunnlovens miljøparagraf?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fiskeriminister Elisabeth Aspaker"?!  Hun er ikke fiskeriminister, din link-nisse! Har du gått tom for linker nå igjen? 

Også fortsetter du med Erna Solberg - og det samme spørsmålet som i forrige post...? Svaret fikk du attpåtil. 

Du bør lufte litt i den klamme kjelleren du sitter i, for nå rører du fælt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, piddien skrev:

Det står på regjeringen.no at hun er fiskeriminister, men du vet kanskje bedre enn dem.

 

Edit: Søkte: Hun var fiskeriminister fra 2013-2015, så da var hun vel det da det det ble linket til ble skrevet.

Vel , og hva i all verden har en slik artikkel fra 2015 i eksterne "nyheter" og nå , ref 2017 , på fs å gjøre ???

Tom for krutt og lenker  å klippe - lime ?. Nå tom på engelsk ( ennå 1 brudd på FS retningslinjer )og fra andre verdensdeler...

Syns at det er på tide at FS administratorer begynner å rydde opp... Ja, siden er så å si død, men nå begynner det å lukte gjødsel...

Gladlaksen sine tråder forurenser Fs , nesten på lik linje som Olaks forurenser miljøet. Noe å tenke på ? Til dere administratorer : Ta våre hint alvorlig og på en seriøs måte....

 

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regjeringen har besluttet hvilke farger de 13 ulike produksjonsområdene for oppdrett av laks, ørret og regnbueørret får i 2017.

Beslutningen kan potensielt gi en vekst på om lag 24 000 tonn.

 

Regjeringen Solberg:

Regjeringen skrur på trafikklyset

 

Link:

https://www.regjeringen.no/no/aktuelt/regjeringen-skrur-pa-trafikklyset/id2577032/

 

 

PS:

Elsker statsminister Erna Solberg (H) lakseoppdrettere høyere enn Grunnlovens miljøparagraf?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Martin Lopez skrev:

Gladlaksen sine tråder forurenser Fs , nesten på lik linje som Olaks forurenser miljøet. Noe å tenke på ? Til dere administratorer : Ta våre hint alvorlig og på en seriøs måte....

 

Glalaksen minner meg om et folkemøte jeg var på for noen år siden. På møtet ble et større infrastrukturtiltak diskutert, og de fremmøtte var lokale og regionale motstandere, men Kurt Oddekalv hadde også funnet veien. Man kan mene hva man vil om Oddekalv, men at han er litt bajas og tenderer til usaklighet i ny og ne, er vel et «objektivt» faktum. Møtet endte i alle fall med at de lokale motstanderene ba Oddekalv sitte ned og hold munn, for de mente han ødela deres sak med usakeligheter ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎26‎.‎11‎.‎2017 at 9.32, TT skrev:

Glalaksen minner meg om et folkemøte jeg var på for noen år siden. På møtet ble et større infrastrukturtiltak diskutert, og de fremmøtte var lokale og regionale motstandere, men Kurt Oddekalv hadde også funnet veien. Man kan mene hva man vil om Oddekalv, men at han er litt bajas og tenderer til usaklighet i ny og ne, er vel et «objektivt» faktum. Møtet endte i alle fall med at de lokale motstanderene ba Oddekalv sitte ned og hold munn, for de mente han ødela deres sak med usakeligheter ...

 

Godt poeng. Og det er mange som har tatt til orde for det samme her inne.

Bare synd at litt for mange (her) ikke klarer å se noen form for negative sider ved Oddekalvere som denne Gladlaksen, i den tro at de da plutselig blir å regne som 100 % oppdrettspositive. Eller frykter å bli det. 

Endret av LTPoppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erik skrev:

Litt pussig at han ikke har postet noe om Stillehavslaksen som har rømt i Danmark, fra ulovlig oppdrett. 

Hysj , Erik. Det er å be ham om å helle bensin på bålet  ! Nå finner han på ennå flere lenker til å klippe - lime  , samt spame fs ...

Edit : Litt tragikomisk å tenke på at det er Gladlaksen som faktisk holder liv på fs , men det er fakta. Av med hatten for deg , Gladlaksen...

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han glemte visst å linke til kveiterømmingen i Rogaland også.

Men det er rart med det, når det gjelder ting som faller utenfor eget interessefelt.

Det blir betimelig å spørre

"Elsker Gladlaksen sin egen lyst til å drepe villaks mer enn han bryr seg om miljøet til fisken i havet generelt?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, LTPoppe skrev:

Han glemte visst å linke til kveiterømmingen i Rogaland også.

Men det er rart med det, når det gjelder ting som faller utenfor eget interessefelt.

Det blir betimelig å spørre

"Elsker Gladlaksen sin egen lyst til å drepe villaks mer enn han bryr seg om miljøet til fisken i havet generelt?"

Når du fremstår som laksefisker selv blir en slik kommentar bare utrolig tåpelig og umoden. Jeg tror også alle som poster på dette forumet har forstått at du har en skult agenda ved å poste her. Hadde du brukt en smule finesse og stil kunne det kanskje sklidd igjennom. Men dine forsøk er så amatørmessige at jeg råder deg til å bruke tiden på noe mer nyttig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmålet om "agenda" er faktisk litt interessant overfor Glalaksen også.

I mange saker han poster eller viser til får man et inntrykk av at han representerer eller har en eller annen tilknytning til Norske Lakseelver. Det kan være at han ikke har en slik tilknytning, men i alle tilfeller kan det være greit å vite av Norske Lakseelver er en næringsorganisasjon, på linje med Bondelaget, Småkraftforeningen eller for den slags skyld, SjømatNorge.

Det er ikke noe galt ved å være tilknyttet en næringsorganisasjon, men disse foreningene jobber for å styrke næringsinteressene til sine medlemmer, og Norske Lakseelver og SjømatNorge har således det samme grunnleggende formålet.

Jeg har møtt mange næringsorganisasjoner i mitt arbeid, herunder Norske Lakseelver. Et gjennomgående trekk ved slike organisasjoner er en litt manglende evne og vilje til å se saker fra mer enn en side, samt en relativt ukritisk bruk av miljøargumenter som de mener kan styrke deres sak.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎29‎.‎11‎.‎2017 at 12.09, Afre skrev:

Når du fremstår som laksefisker selv blir en slik kommentar bare utrolig tåpelig og umoden. Jeg tror også alle som poster på dette forumet har forstått at du har en skult agenda ved å poste her. Hadde du brukt en smule finesse og stil kunne det kanskje sklidd igjennom. Men dine forsøk er så amatørmessige at jeg råder deg til å bruke tiden på noe mer nyttig

 

Kan du presisere hvilken agenda du (og alle andre) mener jeg har, og hvorfor du mener jeg har den?

Jeg er usikker - og det er så dumt hvis jeg skal gjette på hva andre folk mener at jeg selv mener, det blir bare rot og misforståelser av slikt.

Endret av LTPoppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎29‎.‎11‎.‎2017 at 12.09, Afre skrev:

Når du fremstår som laksefisker selv blir en slik kommentar bare utrolig tåpelig og umoden. Jeg tror også alle som poster på dette forumet har forstått at du har en skult agenda ved å poste her. Hadde du brukt en smule finesse og stil kunne det kanskje sklidd igjennom. Men dine forsøk er så amatørmessige at jeg råder deg til å bruke tiden på noe mer nyttig

Nå må du se og komme på banen her! Du er vel ikke feig eller målbundet?

Å kaste ut udokumenterte påstander kan alle klare. Vis at du har noe å fare med, ikke bare hersketeknikker. Bortsett fra svar / påstander á la "det burde du du skjønne" eller "det gidder jeg ikke", ref. det du selv skriver om finesse og stil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.