Gå til innhold
Fiskersiden

Råeste havfiske multisnelle


Aurevenn
 Share

Recommended Posts

Hau. Ble kastet inn i forvillelse og kjøpsmodus da jeg fant ut at det var MYE bra tilbud på skittfiske nå. Sitter og glor på alskens multisneller, men klarer ikke å bestemme meg for hva jeg skal investere i. Noen formeninger om hva jeg burde kikke på? Ønsker en snelle i 20/30 serien. 2 gir er ønskelig så lenge utvekslinga blir ca 4.0/2 0,  og snella ikke bli altfor tung.TLD og den slags blir for kjedelig, da jeg har en sånn fra før. Tips taes imot med et anerkjennende nikk og takknemlighet, det samme gjør tips om hva jeg bør skygge unna. Mvh Mats

EDIT: Snella blir brukt til pilking med 1000 grams svenske, og kun det, på dyp fra 100-300 mtr

Endret av Aurevenn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alt som finnes, er det nok en Makaira 15 II som står øverst på ønskelista. Men den har de selvfølgelig ikke. Får avvente til neste gode tilbudsrunde. Talica og Saltiga er fine sneller, men 6 i utveksling er ubrukelig til mitt bruk, da jeg ikke er bygd som denne mannen: 

FB_IMG_1468994484515.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er ikke poenget med sneller med gir nettopp å ha høy utveksling på "høygir"?

I sommer kjøpte jeg en Thorium i forbindelse med en tur til Hardanger, der jeg fisket ganske dypt. Den har vel en utveksling på 6,2 uten gir. Jeg kan ikke si at jeg opplevde det som tungt. Men det er jo selvfølgelig mulig jeg er nærmere fyren på bildet over, enn det du er ...

TT, budda-builder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, for noen er det kanskje meninga. Men for meg er mulighet for lav utveksling, ca 2 eller rundt der, noe jeg setter pris på når jeg denger torsk,sei og uer i et strømfyllt sund dag ut og dag inn når jeg først setter igang. 1000 grams pilk på 300 meter med 6 i utveksling vil jeg karakterisere som en real manndomsprøve. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.