Gå til innhold
Fiskersiden

Miljødirektoratet: Må justere kalkingsstrategien i lakseelver


 Share

Recommended Posts

Miljødirektoratet

 

 

Må justere kalkingsstrategien i lakseelver

 

Kalking har bedret vannkvaliteten slik at laksebestandene i 22 vassdrag nå er berget eller reetablert.

Overvåkingen viser samtidig at det fortsatt er tilfeller av skadelig forsuring, og at kalkingen derfor må forbedres og dels økes.

 

Link:

http://www.miljodirektoratet.no/no/Nyheter/Nyheter/2017/November-2017/Ma-justere-kalkingsstrategien-i-lakseelver/

 

Rapporten "Kalking i laksevassdrag skadet av sur nedbør - Tiltaksovervåking i 2016" kan du laste ned her.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på symbolet i postens øverste høyre vindu, velg "Rapporter", fyll inn egnet tekst/ kommentar med grunnen til at du mener innlegget bør slettes/ modereres, så går det klage til moderator. Jeg har brukt den en drøss med ganger og spam-innlegg etc har blitt fjernet rimelig raskt. Se gul markering.rapporter.PNG.949d18f219a1166b8a0343ac4c8be552.PNG

Endret av erik
typos
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Martin Lopez skrev:

Hva har lenken du poster med laksefiske å gjøre , og under fisketeknikker ? Ennå ett brudd på fs retningslinjer...

Håper at noen moderatorer våkner snart...

Martin dette er bare egnet til en ting. Og det er å helle mer bensin på ditt eget lille bål av irritasjon over Glalaksen sine poster. Alle forum har det som kan betegnes som "orginaler" og Glalaksen er defiintivt en av dette forumets "orginaler". At du irriterer over hans postinger er helt greit for min del. MEN for din egen skyld vis deg som litt voksen og overbærende. Isteden for å la deg irritere og hisse deg opp. Bare ignorer ham totalt. Da vil du få det mye bedre med deg selv. Ha heller fokus på å gi oss små drypp av din imponerende og enestående kompetanse innen sportsfiske. At forumet ikke er like livlig som før. Er så klart trist. Men dette har ingenting å gjøre med hverken Glalaksen sine poster eller at det av og til forviller seg spørsmål fra fritidsfiskere/yrkesfiskere. Men det at andre online medier, har tatt over for mye av der typiske forum som dette var populære og kanskje enerådene. Og det tror jeg også innerst inne du forstår. Men å ta ut din frustrasjon på Glalaksen sine poster er ikke rette veien å gå.

For min egen del så lenge Glalaksen poster lenker til relevant redaksjonelt stoff og eller vitenskapelige artikler har jeg ingen problemer med dette. Faktisk finner jeg det ofte nyttig. Men i den siste tiden har det kanskje vært litt for mye off topic og ikke relevante lenker. Det har jeg ikke noen problemer med å se. På dette punktet hadde det nok vært rom for noe forbedring

Endret av Afre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Afre skrev:

Martin dette er bare egnet til en ting. Og det er å helle mer bensin på ditt eget lille bål av irritasjon over Glalaksen sine poster. Alle forum har det som kan betegnes som "orginaler" og Glalaksen er defiintivt en av dette forumets "ogrinaler". At du irriterer over hans postinger er helt greit for min del. MEN for din egen skyld vis deg som litt voksen og overbærende. Isteden for å la deg irritere og hisse deg opp. Bare ignorer ham totalt. Da vil du få det mye bedre med deg selv. Ha heller fokus på å gi oss små drypp av din imponerende og enestående kompetanse innen sportsfiske. At forumet ikke er like livlig som før. Er så klart trist. Men dette har ingenting å gjøre med hverken Glalaksen sine poster eller at det av og til forviller seg spørsmål fra fritidsfiskere/yrkesfiskere. Men det at andre online medier, har tatt over for mye av der typiske forum som dette var populære og kanskje enerådene. Og det tror jeg også innerst inne du forstår. Men å ta ut din frustrasjon på Glalaksen sine poster er ikke rette veien å gå.

For min egen del så lenge Glalaksen poster lenker til relevant redaksjonelt stoff og eller vitenskapelige artikler har jeg ingen problemer med dette. Faktisk finner jeg det ofte nyttig. Men i den siste tiden har det kanskje vært litt for mye off topic og ikke relevante lenker. Det har jeg ikke noen problemer med å se. På dette punktet hadde det nok vært rom for noe forbedring

Bare for å prøve å besvære rett . Jeg har ingen skjulte agenda. Er opptatt av miljø samt bevaring av naturresursene for våre etterkommere . Avstår tom fra det å spise fjøs og kloakk mat, her av laks med i bildet. . Det gjelder kloakk mat til havs og til lands. Jævlig glad i rakørret , men etter at den er blitt fremstilt av regnbueørret (O) , har jeg lat være å konsumere. Veldig glad i fårikål , men etter å ha sett hvordan eierne behandler sine dyr , har jeg sluttet å handle fårekjøtt. 

For meg og som kanarier ettertraktet jeg reinsdyrkjøtt som eksotisk . Trodde det var ekte før jeg smakte ekte vilt. Etter å ha sett , lest og ikke minst smakt på tam reinsdyr ( skosåle) skiftet jeg mening . Møkk alt sammen som har med oppdrett å gjøre...

For ordens skyld : Jeg er IKKE irritert over Gladlaksen . Er bare ukomfortabelt med at han per dags dato infiserer FS med spam. Det begynte med eksterne nyheter, og nå ha han infisert  undersider slik som : Laksefiske, SØ og HA. På Miljøsiden poster han lite...

Jeg er faktisk ikke irritert over Gladlaksen. Forstår hans mål, det som irriterer meg er at han forurenser FS med så mye spam at slike poster underbygger meningen eller målet ...

Alle hans tråder gjelder LAKS . Jeg selv kan fiske så å si det jeg ønsker å fange , både som sportsfisker og UV jeger , så sant det er mulig . Av prinsipp avstår jeg av å fiske samt rive av gjellene på villlaks. Min mening. Har mange arter på samvittigheten , men er stolt av å ikke ha villlaks på listen.

Endret av Martin Lopez
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette delforumet er tiltenkt fisketeknikker, ikke eksterne nyheter. Gladlaksen har nå fått beskjed om å fortsette å poste sine innlegg i de rette delene av forumet. 

Legg gjerne inn artikler og lenker til eksterne kilder her også, men kommenter, og la det handle om teknikker for å fange fisk, og ikke forvaltning, forskning og nyhetsartikler.

Jeg har skjult noen innlegg, men det ble en for stor jobb akkurat nå å gå gjennom alt og vurdere relevans og evt. skjule/ikke skjule innlegg. Jeg lar det stå, og så håper jeg Gladlaksen fortsetter med engasjementet sitt i de egnede delforumene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.