Gå til innhold
Fiskersiden

Kryptovaluta !!


Bonavar
 Share

Recommended Posts

Hei er det noen av dere som har investert i dette ?

Vurderte og kjøpe Bitcoin i sommer da kursen var på 2000$ men valgte å holde meg unna. Det er så klart noe jeg angrer på nå :P Nå er kursen så høy att jeg ikke gidder å tenke på det engang. Men er utrolig interessert i dette å vurderer sterkt og investere i IOTA. 

Om noen av dere har noen tips rundt kryptovaluta så post dem gjerne her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, BAN skrev:

Siden det enda ikke er kommet noe fornuftig man kan bruke kryptoene på så holder jeg meg unna.

Det kan uansett være fornuftig å vente til man ser hvor lavt Bitcoin vil synke da den har for vane å dra hele mylderet av altcoins med seg.

Hvorfor må det være noe å bruke kryptoene på ? 

Sats penger der du har trua å ta ut ønsket beløp dersom det går din vei. Mange nye kryptoer som koster lite å investere i. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bonavar skrev:

Hvorfor må det være noe å bruke kryptoene på ? 

Sats penger der du har trua å ta ut ønsket beløp dersom det går din vei. Mange nye kryptoer som koster lite å investere i. 

Drev litt tuskhandel med altcoins for noen år siden. Har vel rundt 50 forskellige og ingen av dem er brukbare til noe som helst. Monopolpengene som ble tilbudt i tråden kan i alle fall brukes til å spille monopol med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Bonavar skrev:

Hvorfor må det være noe å bruke kryptoene på ? 

Sats penger der du har trua å ta ut ønsket beløp dersom det går din vei. Mange nye kryptoer som koster lite å investere i. 

 

 

Så hvorfor gjorde ikke du det? Investeringa de hadde jo økt ca 1000%, hvis du hadde handla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, BAN skrev:

Drev litt tuskhandel med altcoins for noen år siden. Har vel rundt 50 forskellige og ingen av dem er brukbare til noe som helst. Monopolpengene som ble tilbudt i tråden kan i alle fall brukes til å spille monopol med...

https://e24.no/privat/bitcoin/her-kan-du-handle-julegaver-med-bitcoin/24213552

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også er det noe med det, at hvis man setter bitcoin'sa inn på feil "lommebok" på nettet og det viser seg at kriminelle bruker samme stedet så kan den siden bli lagt ned og da mister man alt :/ det har jo skjedd noen ganger. Eller hvis pc'n kræsjer så kan man tape alt (var jo en gjøk som klarte å kaste feil harddisk, han kasta MANGE mill) 

Men det går jo ann og printe ut bitcoin'sa og ha de liggende trygt og godt i en skuff hjemme 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du er kriminell ? :P

Er nok flere enn kriminelle som investerer i krypto, men hvis man har uflaks og man for eks har kjøpt 15stk bitcoins den gangen man fikk de for 500kr, så er det litt kjipt hvis "lommaboka" blir stengt imorra pga arvingene til Pablo escobar bruker samme "lommebok" og FBI stenger hele siden 

Vet om en det skjedde med når silkroad eller noe sånt blei lagt ned 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hottentott skrev:

Så du er kriminell ? :P

Er nok flere enn kriminelle som investerer i krypto, men hvis man har uflaks og man for eks har kjøpt 15stk bitcoins den gangen man fikk de for 500kr, så er det litt kjipt hvis "lommaboka" blir stengt imorra pga arvingene til Pablo escobar bruker samme "lommebok" og FBI stenger hele siden 

Vet om en det skjedde med når silkroad eller noe sånt blei lagt ned 

Silkroad var en side som solgt det ene og det andre til hvem som helst. Du kan jo ikke sammenligne Coinbase.com forexempel med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, det viste jeg ikke. Bare fortslte om noe som skjedde med en bekjent og ikke bare har lest om på nettet. 

Men har jo lest at FBI stenger div "lommebøker" på nett siden de har blitt brukt til hvitvasking av enkelte medlemmer. Og åssen skal man forsikre seg mot at det ikke er kriminelle som hvitvasker via den "lommeboka" du bruker? 

Better safe than sorry, aksjer og ekte valutta investeringer har man i allefall en viss sikkerhet på

Endret av Hottentott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke bare Silkroad som har blitt stengt eller forsvunnet. Det er faktisk mer vanlig at plasser som folk oppbevarer bitcoins på blir borte en at de ikke forsvinner.

Selv Coinbase kan bli hacket og da forsvinner allt som er lagret der og det er ikke mulig for noen som helst å skaffe tilbake det som blir stjålet. Selv om du kan se adressen pengene dine er flyttet til er det ikke noe å gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hottentott skrev:

Så da spør jeg igjen, hvorfor kjøpte ikke du bitcoins i fjor? 

Får litt sånn "jeg vil/tørr ikke selv, men for dere så er det kjeeeempe lurt" feeling :/

Jeg startet jo ikke denne tråden for å få deg eller andre til å kjøpe der inn  i kryptovlauta. Jeg lurer på om det er noen her som gjør det. Da kunne vi kanskje veksla noen ord og meninger med hverandre. Jeg leter etter et sted for å kjøpe IOTA som ser ut til å være noe komplisert å kjøpe direkte uten å måtte ut med commission fees + + 

I fjor ? Jeg har så vidt begynt å leke med tankene om å investere i dette. Men når du ser dagens utvikling og hvor mye dette prates om i media. Da blir jeg faktisk fristet til å investere penger jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På de aller fleste verdipapirer vil det være en avgift når du kjøper og selger. Det må du nok bare leve med altså. 

Men hvorfor heller ikke kjøpe aksjer ? Nordea har vel startet med en krone i kurtasje pr handel nå  og nordnet har vel det samme første måneden. Da kan du hvertfall handle i noe som har en viss verdi i bunn. Noe de fleste kryptovaluta ikke har. 

Norske Element har vel steget fra 1,20 til 3,30 etter de fikk med coin og tokens i prosjektet sitt og en iste gikk vel 280% på en dag på det samme i USA. Disse kan du handle for en krone pr handel i dag....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja Bonavar ? Fått handlet noe krypto enda ? Har vært syke tilstander siden sist innlegg, selv om bitcoin ikke har forandret seg så mye. 

Element jeg nevnte har steget til 5,50 siden da. Helt vilt, mulig å tjene sykt med penger. Men minst like viktig, det er mulig og tape jævla stort også. Så sats kun penger man har råd til å miste....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.