Gå til innhold
Fiskersiden

Noen som fisker i Ålesund området nå for tiden?


M.ellefsen
 Share

Recommended Posts

Fisker bare med stang. Har base på ellingsøya, så prøver å fiske en del rundt godøya og i Breisundet.

i morgen er det Ok meldinger, så satser på en tur for håpentligvis uttafor godøya. Om ikke så prøver jeg meg rundt Eltraneset mot sulesund på lange/brosme.

hva er det du får rundt bryggen da? Torsk og lyr?

Endret av M.ellefsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, M.ellefsen said:

Fisker bare med stang. Har base på ellingsøya, så prøver å fiske en del rundt godøya og i Breisundet.

i morgen er det Ok meldinger, så satser på en tur for håpentligvis uttafor godøya. Om ikke så prøver jeg meg rundt Eltraneset mot sulesund på lange/brosme.

hva er det du får rundt bryggen da? Torsk og lyr?

Hei igjen.

 

Var i Langevågen ista og såg utover mot eltrane, det ser helt flatt og fint ut på sjøen idag.  Det skulle vel være muligheter for noe storsei rundtom Eltrane også i disse tider? Mulighetene for lange burde jo være veldig store også. Fisker du med agn?

 

Torsk og lyr for det meste ja. Hadde tenkt meg utpå igjen nå i romjula, men jeg rev vekk alt av styring på båten i rent sinne igår da alt er håpløst tregt og skal sette inn hydraulisk.. orker ikke mer av mekanisk styring.. nå når sjarken er solgt har jeg bare igjen en eldre 17 foter så sjeldent jeg reiser lengre enn breisundet/eltrane med den.. tidvis mot erkna når det er veldig fint.

 

Du får slenge inn en fangstrapport idag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

fikk 4 langer og noen hyser på 1 time effektivt fiske. Måtte hjem å rekke tannlegen... Fisket med havbom og sild som agn. Ikke helt det store enda, så gleder meg til våren.

jeg har jo båt, så å sammenslå turer er vel mulig, om spleising på bensin er aktuelt :D Har en Antares 7.80 med 200hk(og varme!). Så burde klare å komme meg godt utpå, spesielt på sanne fine dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 1.1.2018 at 21.49, Sabbern skrev:

Aha. Gode båter! Driver å vurderer en slik eller en Quicksilver 640 pilothouse i fremtiden! Meget sjøgode båter!

Sammenslåing hørtes ikke feil ut, det kan vi mulig få til ja :)

Syns ikke den fangsten der var dårlig på 1 time akkurat! :) Har det vært noe mer fiske i romjulen?

Ja fisket ute på Fauskane i romjulen. Endre opp med noen fine langer og brosme mellom 4-8kg, og en Feir torsk.

Blir bare bedre og bedre dagene utover nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.1.2018 at 21.58, Sabbern skrev:

Jepp! Kom akkurat inn igjen nå, har vært å satt line i borgundfjorden og skal drage grytidlig imorgen! :)  Nå blir det en god ringnes etter lang arbeidsuke :) 

Tipper på det ikke er helt det store der enda.. er ikke så bra ut på fauskane enda heller. Hva heter du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.