Gå til innhold
Fiskersiden

låste plotterkart..


vestihavet
 Share

Recommended Posts

hei, må spørre "ekspertisen" her nå...  har hatt en eldre plotter fra lowrance før med navionics kart. var veldig fornøyd med dette. så røyk utv antenne og denne var vist en del av plotteren? og ikke mulig å få deler. tok vare på navionics kartet som var en sd brikke.  så var det tilbud på en oeacen modell fra høcom... kjøpte denne siden tilbudet var godt. men da måtte jeg ha nytt kart siden  denne plotter brukte c map.... ok kjøpte c map som hadde adapter fra sd til micro sd brikke..   . så fikk jeg overta en åpen båt som jeg ville ha plotter og lodd i. valget falt på lowrance hook 4. denne skulle ha navionics kart eller c map. passer fint det tenkte jeg og handlet. oppdaterte 4 hook fra lowrance hjemmesider. så.. navionics kartet var for stor brikke... og kan vist ikke konverteres til micro sd??.... no problem siden jeg har c map også på micro sd liggendes... lett? neida c map kan ikke velges på hook  4 meny,og når man prøver så er medie ukjent... så jeg lurer på om disse kart er låst mot spesielle enheter, eller er der noe jeg ikke gjør rett???

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kartbrikker kjøpt i "pakkeløsning" med plottere kan være låst til det spesifikke merket ja. Navionics Silver er et eksempel på dette, typisk solgt med Raymarine-plottere i Norge. De fungerer ikke i andre merker. 

C-Map finnes i forskjellige versjoner. Sannsynligvis sitter du med en av versjonene som ikke fungerer i Lowrance/ Simrad. Men pass på at du har oppdatert software i din Hook, slik du har gjort, og at minnekortet kartet ligger på er 32GB eller mindre.

Din gamle Navionicsbrikke gir deg 50% ved kjøp av ny, og du beholder den gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er grei :) min lokale pusher i haugesund kunne skaffe navionics +   oppdaterings brikke til meg for ca 1200,-  da skulle jeg bringe med den gml navionics brikka så skulle han fikse resten mens jeg var der. da kunne vi velge kart område og 1 år gratis oppdatering. fulgte med utstyr til å plugge i pc og det var ikke måte på...   reiner med at den er grei...?

takker så mye for hjelpen,og skitt fiske i 2018 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.