Gå til innhold
Fiskersiden

Gjeddefiske i Numedalslågen


 Share

Recommended Posts

Hei! 

Jeg bor i nærheten av Sandefjord og har i flere år fiska etter gjedde i Golsjø og Åsrumvannet osv. Men jeg har en teori om at det bør finnes gjedde i Lågen også. Noen som kan bekrefte/avkrefte? 

Tar også i mot tips om steder å sette ut båt for å fiske i Lågen. Så langt kjenner jeg bare til stranda ved Åsrumvannet..  Takker for svar! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fisker endel etter laks på brufoss, og har både sett gjedde der og sett andre få. Sideløpet bak pinnestadøya og bonstadevja er plasser jeg har sett gjedde slå i vannskorpa. Om den finnes videre oppover mot kongsberg vet jeg ikke, men det er ikke usannsynlig. Jeg har også hørt av andre at det er betydelig  av den lenger nede i lågen, Jeg var og forhørte meg om hvarnesvaldet en gang, og ble da fortalt at det kun var i strømmen det var mulig på fiske laks, på de nedre delene der vannet er roligere var det bare gjedde å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!! Det bekrefter min teori om at det står gjedde i Lågen fra Åsrumvannet og oppover:) Da er det bare å sette seg ved bindestikka fram mot våren. 

Og samtidig håpe på at ruster opp muligheten får i sette ut båt i Åsrumvannet, eller at noen her på forumet har stalltips om andre bra plasser for dette:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.