Gå til innhold
Fiskersiden

Begna elva, noen erfaringer?


Mrsivoje
 Share

Recommended Posts

Hei folkens! Har tenkt meg til Aurdal på hyttetur i slutten av april, og da tenkte jeg å prøve å fiske litt i Begna. Det er første gang jeg er der så tar imot all slags tips: steder jeg burde fiske,  sluk tips, agn etc etc.

Fisker med haspelstang, kan evt bruke bombarda på flue? Og er det grei størrelse på ørreten? Er ikke ute etter monsterørret, men hadde vært morsomt med litt størrelse 1+kg.

Takk for svar på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Den 30.1.2018 at 18.11, Mrsivoje skrev:

Hei folkens! Har tenkt meg til Aurdal på hyttetur i slutten av april, og da tenkte jeg å prøve å fiske litt i Begna. Det er første gang jeg er der så tar imot all slags tips: steder jeg burde fiske,  sluk tips, agn etc etc.

Fisker med haspelstang, kan evt bruke bombarda på flue? Og er det grei størrelse på ørreten? Er ikke ute etter monsterørret, men hadde vært morsomt med litt størrelse 1+kg.

Takk for svar på forhånd! :)

Fisker der en del. Har ikke fisket så tidlig på året. Hørte at det er mye vann og går an å fiske med mark. Slutten av mai/juni/august og septmber er bra. Opplevde at fisk 1kg+ biter kun om kvelder og på flue eller liten Rapala. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, cannonbang skrev:

Hei

Er et fint område fra brua over elva i bagn og et stykke nedover forbi den nye tunellen. Elva vider seg ut litt til et lite vann med mye vannplanter der

Takk for tips! Noen erfaringer med fiske tidlig på våren? :) er ganske skeptisk med tanke på at vinteren er så kald og lang som den er nå, håper at isen har gått innen jeg drar haha:unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.