Gå til innhold
Fiskersiden

Kombiinstrument


Skogtroll2
 Share

Recommended Posts

Hei! En evighet siden jeg har vært på siden, men håper på innspill: Jeg er på jakt etter kombinert ekkolodd/kartplotter til arbeidsbåt på 23 ft i aluminium. Plassen ved styreposisjon er ikke allverdens, så jeg tenker meg skjerm på 10". I første omgang klarer jeg meg uten radar, men jeg vil gjerne ha muligheten til "plug and play", hvis behovet melder seg.

Båten er som sagt en arbeidsbåt, men den skal også kunne ta folk ut på fiske. Havfiske på dyp ned til 300 m blir vel den største utfordringen.

Jeg vil gjerne ha et instrument som er lett å bruke, og som tåler røffe forhold. Vått, kaldt og rått er nok forhold som kan leveres med stor grad av sikkerhet. Noen innspill? Gjerne også til hvor man burde handle. Service og pris er viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville gått for 9" simrad nss evo3 eller lowrance hds carbon.  Personlig holder jeg en knapp på simraden. Begge to har fantastiske skjermer som tåler fukt, og har høyere oppløsning enn konkurentene.

Når det gjelder salgssted så er det jo flere nettbutikker, men noen ganger er det greit å handle lokalt også.. Ramotech.no pleier å ha gode  priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.