Gå til innhold
Fiskersiden

Egne line med torskeyngel


Feskarjenta
 Share

Recommended Posts

Hei

Torsk er noe av det dårligste agnet man kan bruke sånn generelt. Jeg er vokst opp i fiskermiljø, og kan ikke si jeg har hørt om dette. Det eneste jeg kan tenke meg er at småtorsk eller yngel har blitt brukt som levende agn til kveite, dette ble brukt litt, men da helst med småsei. Torsk er mere hardfør enn sei, så det kan være mulig dette har blitt prøvd. Men det er i så fall lenge siden. I dag så stopper dette seg sjøl både som erik sier pga minstemål, og pga at det rett og slett er forbudt. Det eneste som torsk fungerer til er som agn til krabbe og hummer, men da helst hodene av fisken. Men her er også småsei langt bedre, den avgir mere lukt i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-06-19-97

Se Særlig § 2 og 14.

Virkeområde " Loven omfatter forhold som påvirker velferd hos eller respekt for pattedyr, fugler, krypdyr, amfibier, fisk, tifotkreps, blekksprut og honningbier. Loven gjelder tilsvarende for utviklingsstadier av nevnte dyr dersom sanseapparatet tilsvarer utviklingsnivået hos levende dyr."

 

"Det er forbudt å:

a) utøve vold mot dyr,
B) hensette dyr i hjelpeløs tilstand,
c) ha seksuell omgang med eller foreta seksuelle handlinger med dyr, og
d) bruke levende dyr som fôr eller agn."

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.