Gå til innhold
Fiskersiden

Brisling/ agnsild i Oslo sentrum


erik
 Share

Recommended Posts

Takk, der er det i det minste en mulighet hvis jeg ikke finner andre alternativer. Problemet for min del er bare at jeg jobber i sentrum og bor vestover. Så Alnabru blir riv ruskandes feil retning logistikkmessig. Planlegger fisketur på søndag så hadde et håp om å løse dette noe mer lokalt.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, erik skrev:

Takk, der er det i det minste en mulighet hvis jeg ikke finner andre alternativer. Problemet for min del er bare at jeg jobber i sentrum og bor vestover. Så Alnabru blir riv ruskandes feil retning logistikkmessig. Planlegger fisketur på søndag så hadde et håp om å løse dette noe mer lokalt.

;)

hvor skal du fiske? hvilke arter er du på jakt etter? jeg har ikke noe svar på spm ditt merker det bare klør litt i fiskefingrene så sitter å vurderer en tur selv men er usikker på hvor det er is og hvor det er isfritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, erik skrev:

Velkommen til forumet Morten!

Denne gangen er planen Drammensfjorden (dvs isfiske), men skiter det seg er Steinsfjorden back-up (også isfiske).

vet du om et sted man kan fiske fra land som er isfritt/semi isfritt nå? nærest mulig oslo sentrum? har ikke fisket i sjøen så langt inne i fjorden før men nå  bor jeg i Oslo og er interessert i en layback tur med litt agn og jiggfiske men ikke helt gira på isfisking.

reker fungerer forsåvidt også som agn og er sikkert litt lettere å få tak i. vet at folk bruker kokte og noen bruker rå scampi men det er jo litt dyrt agn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har krøkle i frysen, men den er fra i fjor. Så verdens undergang er det ikke, men tipset om ansjos var ikke dumt.

Årets fimbul-vinter er tøff hvis man skal til åpent vann. Det må nesten bli Oslofjorden da, og der anbefaler jeg øybåten:

https://ruter.no/globalassets/rutetabeller/bat/baat-b1-b2-b3-b4-linjekart-vinter-var-host.pdf

Sydsiden og vestsiden av Nakkholmen er feks helt topp fiskemessig og der bør du komme til nå. Her undertegnede med en havabbor derfra. Riktignok ikke midtvinters....

Havabbor.jpg

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 22.2.2018 at 14.24, erik skrev:

Jeg har krøkle i frysen, men den er fra i fjor. Så verdens undergang er det ikke, men tipset om ansjos var ikke dumt.

Årets fimbul-vinter er tøff hvis man skal til åpent vann. Det må nesten bli Oslofjorden da, og der anbefaler jeg øybåten:

https://ruter.no/globalassets/rutetabeller/bat/baat-b1-b2-b3-b4-linjekart-vinter-var-host.pdf

Sydsiden og vestsiden av Nakkholmen er feks helt topp fiskemessig og der bør du komme til nå. Her undertegnede med en havabbor derfra. Riktignok ikke midtvinters....

Havabbor.jpg

ja så litt på båt ut til hovedøya osv. tenker jeg kommer til å prøve meg på det en dag. blir nok agnfiske hovedsaklig. er stor fan av makrell som agn så skal prøve å finne rundt om i byen. må jo være noen som har noe fryst. har også hatt lyst til å prøve litt forskjellig gulp produkter, men får se. ble det noe fangst på ansjos da? jeg tok en liten lyntur til akershuskaia og tok noen kast og prøvde litt reke på bunn men på den kaia er vel forsåvidt det eneste fisket gående på sommerstid når makrellen er inne ser jeg for meg. var forsåvidt kun for å få kastet litt jeg dro, fikk med meg en helt strålende fin solnedgang så kan ikke klage :) all isen der var brutt opp og enkelte ganger ble det helt klart der jeg stod men for det meste var det små isflak som var irriterende og hindret til tider at jeg nådde bunn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grorud Fisk&Vilt har (50,- per boks). Er veldig tilfeldig hvilken størrelse det er på brislingen. Noen ganger er det ganske store (typ 15cm)n noen ganger små (5cm) og nå er de på rundt 10cm med noen mindre slengere. Med de de har inne nå så er det ca 50 stk i hver boks tenker jeg.

Man kan også skrive seg opp på telefonliste hvis de ikke har dem inne og bli oppringt neste gang de får inn. Er ikke alltid de har inne, som regel bare i isfiskesesong og når det er størst trykk fra ivrige makrellfiskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.