Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

KimRune

Laksefiske i sjøen

Recommended Posts

Hei alle fiskere! 

Jeg bor i Skien i Telemark og fisker laks her lokalt når sesongen er inne for det. 

Men jeg ønsker å prøve laksefiske i sjøen før sesong start i vassdraget, og lurer da på om det er noen her inne som har peiling på dette? Og eventuelt hvor? 

Takker for alle svar! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei igjen

Det er mai som er beste måneden for laks i sjøen. Da er den på vei inn mot elvene, og spiser enda. Men det er som å lete etter nåla i høystakken, du må regne med mange timer mellom hver, hvis du er heldig. Jeg ville starta utenfor langesund/nevlunghavn og dorga meg sørover mot stavern og evt innover larviksfjorden. Men det er jo bra med sjøørret rundt der du holder til da, kan jo fort bli en trøstefisk eller to av det.

Btw, hvor fisker du i elv? Jeg fisker en god del oppe på brufoss.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
9 timer siden, cannonbang skrev:

Hei igjen

Det er mai som er beste måneden for laks i sjøen. Da er den på vei inn mot elvene, og spiser enda. Men det er som å lete etter nåla i høystakken, du må regne med mange timer mellom hver, hvis du er heldig. Jeg ville starta utenfor langesund/nevlunghavn og dorga meg sørover mot stavern og evt innover larviksfjorden. Men det er jo bra med sjøørret rundt der du holder til da, kan jo fort bli en trøstefisk eller to av det.

Btw, hvor fisker du i elv? Jeg fisker en god del oppe på brufoss.

Ja det er gode plasser! Og der er det også som du nevner med sjø ørreten :)

Fisker i Skienselva :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
16 timer siden, cannonbang skrev:

nice

Fikk to på brufoss i fjor jeg, og tre i bjerkreim

Alle på flue

De plassene passer perfekt for flue :) har selv fisket laks i Rogaland men da Figgjo elva på Ålgård :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå