Gå til innhold
Fiskersiden

Pris ide div ekkolodd og plottere?


ahamm
 Share

Recommended Posts

Hei.

Vurderer å kvitte meg med noe utstyr som blir til overs men har ikke peiling på priser på brukt elektronikk.

Alt er noen år gammelt men virker bra.

Noen som har noenlunde peiling på hva jeg kan legge meg på i pris på disse?

Garmin 721 plotter med kart. ca 4 år

Garmin 526s kombi med kart og 50/200 svinger. 6 år (ser en på finn til 5000, noe som virker vel drøyt?)

2 X Raymarine 600 dsx 6 tom farge ekkolodd med P58 svinger 10 år ca. (litt dugg i skjerm når kald)

 

Anders.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vrient, her baserer jeg meg på det jeg selv har solgt ting for så erfaringen er begrenset. Mye av det på Finn antar jeg selges for helt andre priser enn utropsprisen. 

Garmin har av en eller annen grunn helt ville bruktpriser. Jeg ser jevnlig at utstyr selges for MER enn nypris fra forhandler da produktet ble solgt ut. Ser du på Finn kan det virke som endel marin elektronikk øker i verdi med alder, og da særlig utstyr med en G på. 721 i ren plotter (altså ikke 721xs) ble vel solgt ut for rundt 6000? I min verden en fin plotter for de som ikke er veldig opptatt quickdraw og du bør få minst 3000 for den men jeg blir ikke sjokkert om du får det dobbelte..... 526S bør du få rundt en tusenlapp for, men jeg blir ikke overrasket om du får 3000.

Raymarine, og da særlig pre-FLIR, har (delvis med rette, men det gjelder forsåvidt det meste av såpass gammel elektronikk) et litt frynsete rykte noe din skjerm med dugg er et greit eksempel på. :) Her får du neppe fryktelig mye penger. Dog er/ var DSX ikke så værst i sin tid så tviler ikke på at du får en tusenlapp der også.

Endret av erik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva som kom først på finn.no, latterlige skambud eller latterlig utropspris, men det har nok en sammenheng.

Personlig syntes jeg mye brukt utstyr på finn, ikke bare båtelektronikk er vanvittig overpriset.

Jeg solgte en ubrukt og ny Raymarine a78 med cpt-100 svinger på denne tiden i fjor (standardutstyr på ny båt). Fikk bud helt ned i 1500kr.. Endte opp med å selge den for 6000, kunne sikkert fått mer, men etter 30 usaklige bud og pruteforsøk fikk jeg nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tror de selger gull, og noen byr gråsteinpriser :)

Synes de prisene du kommer med kan virke ganske fornuftige Erik.

Tenker jeg legger ut ekkoloddene til hbo 1000 pr stk og 526s til 2000 så får vi se hvor markedet ligger. 

Kommer et lite stykke på finansieringen av den nye investeringen :)  

Så får jeg se om jeg selger 720 som jeg er veldig godt fornøyd med, eller om jeg føler behovet for to skjermer i den ene båten om det blir plass.

 

Takker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.