Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørret sverige, vestkysten og skåne.


Baboo
 Share

Recommended Posts

Hei.

Er det noen som vet om noen kurante plasser for sjøørret fra Norskegrensen og ned til Skåne? Eneste ønsker er at det er litt større sjans enn teoretisk for å få sjøørret og at det ikke er den aller tettest befolkede fiskeplassen ;)

Alle tips mottas med stor takk. Vil gjerne stå å knote for meg selv når jeg skal øve meg på fluefiske etter Sjøørret, men vil gjerne ha en mulighet for en liten tass på kroken :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har i en annen post på forumet erklært meg som Vestkystens dårligste sjøørretfisker, så tips om steder bør du kanskje lete etter hos andre.

Men det kan være greit å vite at fra grensen og nedover et godt stykke så er det fiskestart 1. april, minstemål på 45 cm og "bag limit" på 2 fisk pr dag. (Iddefjorden har egne regler) Det er også enkelte fredningssoner ved elvemunninger osv.

Endret av TT
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK! 

For øvrig er det min erfaring at ørreten på våren kan stå temmelig grunt. Der vi har hytte er det en svært grunn, stor vik. Og på stille vår-kvelder kan det vake ganske heftig i bukta, helt inn på 20-30 cm. Fisken er ganske var under slike forhold, men jeg har fått noen undermålere (dvs mindre enn 45 cm ....) på rekeflue. 

Ellers er det store områder langs med kysten, så det burde ikke være vanskelig å finne steder du kan være for deg selv. Studer kartet på forhånd, og se etter grunne viker osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet et par steder nede i Landskrona som virker spennende. Der er det lov å fiske Sø fra 1 jan :-D. Å siden jeg bor ved grensen å er finnmarking attpåtil, så er 4 timer kjøring hver vei for dagstur å regne :-D. Blir en tur ned i løpet av et par uker :-D :-D

Ps. Boksen er full i reker og Pattegriser ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Den 2018-03-03 at 22.01, Baboo skrev:

Har funnet et par steder nede i Landskrona som virker spennende. Der er det lov å fiske Sø fra 1 jan :-D. Å siden jeg bor ved grensen å er finnmarking attpåtil, så er 4 timer kjøring hver vei for dagstur å regne :-D. Blir en tur ned i løpet av et par uker :-D :-D

Ps. Boksen er full i reker og Pattegriser ;-)

 

Lite rosa eller vita trattflugor fungerar ofta bra också :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.