Gå til innhold
Fiskersiden

Vintertorsk


Xingu
 Share

Recommended Posts

Hei

Dette er et velkjent fenomen, fisken begynner å nærme seg gyting, og har ikke lenger den store apetitten.

Du kan jo prøve med litt forskjellig agn, kokt reke bl a er et bra agn til torsk. den har vanskelig for å motstå det. Sild er også verdt å forsøke. Først og fremst så er det å finne fisken, men det tipper jeg de som har invitert deg fikser. Gytetorsken går ofte opp i sjøen, og står ikke alltid ved bunnen. på denne tida så er den mer opptatt av vanntemperatur enn mat for at rogn og melke skal utvikle seg optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bettet på torsken endrer seg hele tiden, så det kan ha vært tilfeldig.

Når jeg var på Sørøya for å fiske skrei for to år siden kjørte vi rundt og lette etter aktive stimer med torsk, som gjerne står høyere over bunn og jager byttefisk. Det var en kombinasjon av fisk som drev med gyting og fisk som jaget lodde, så det gjaldt å finne fisken som var matsøkende.

Vi kjørte stort sett bare med shadjigger og store curly tails, men fikk også fisk på pilk.

Selv synes jeg det er lettere å fiske etter 1 og 1 fisk, da en kan risikere å fylle opp hele "bruket" med 10-20kg+ torsk, og det er litt utfordrende om du har mye opphengere og pilk i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.