Gå til innhold
Fiskersiden

Fiske fra land i Saltdal/Rognan


EvenHT
 Share

Recommended Posts

Skal en tur til Rognan i midten av april. Vet ikke hvor mye tid jeg får til fiske, men tar jo selvfølgelig med stanga. Er det noen som vet om gode plasser å fiske fra land?

Hørt at det er en del som fisker på isen, og at det skal være greie muligheter for SØ når isen går. Vet ikke om den har rukket å forsvinne til den tid jeg kommer?

Var der nylig, fikk en brukbar skrubbe og en torsk på rundt 2 kilo, så hadde jo vært gøy å prøve på SØ også.

Men ikke kresen på hva slags fisk jeg går etter, så setter pris på alt av tips jeg kan få fra noen som kjenner området :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Håper isen er forsvunnet til du kommer :P Hvor fikk du den skrubben ? kunne være interessert i en slik :D Hvis isen enda er her og den ikke er trygg vil jeg anbefale plassen på kartet der det står e6 og ut mot midten av fjorden . Hvis isen er gått står " alle " å fisker videre inn i saksenvika men primert ca der jeg har ringet rundt da det ellers kan være langgrundt og litt vanskelig . Det er også noen plasser på motsatt side av saksenvika, og det er primert der veien ikke går rett ved havet . Har prøvd å ringe rundt de også men det kom ikke så godt fram nøyaktig hvor de er :)  Småbåthavna har også fått en gjestebrygge (som er åpen) som er ganske nært sentrum . Der har jeg også sett at folk har fisket .   Men hvis det er SØ du vil ha er saksenvika overlegen :) Håper det hjalp litt ihvertfall :)

fiskeplasser land rognan.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saksenvika byr på et gøyalt isfiske med muligheter for mange arter. Turen til Fauske og Finneidstraumen er heller ikke lang. Finnes gode plasser i mellom Fauske og Rognan men det er vanskelig å finne dem da terrenget er noe ugreit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mulig jeg er for sen, men isen har gått og det meldes om godt fiske i Saksenvika. Dessverre begynner det å bli en populært plass, så det er ikke sikkert at det er "ledig" der det er ringet av på kartet. Sto ihvertfall fiskere på tre av de fem plassene igår da jeg kjørte forbi. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.