Gå til innhold
Fiskersiden

Vadebukse sprukket i skrittet


Afre
 Share

Recommended Posts

Hei Jeg har en Guideline Goretex vader av den typen som er sveiset og ikke syd. Denne har sprukket i sveisen i skrittet. Jeg har tenkt å prøve å lime samt forsterke ved å lime på ekstra stoff. Hvilket lim er best å bruke til dette. Er det også mulig å lime gummi til gummi til goretex. Tenkte kanskje å forsterke skrittet med en bit fra en sykkelslange. Men er litt usikker på om dette er en god ide. Takknemlig for alle tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.skittfiske.no/mcnett/141062/mcnett-aquasure-28g-reparer-hull-skraper-og-rifter-selv?gclid=EAIaIQobChMIltCVh5jd2QIVozLTCh1sVgiPEAQYAiABEgLKJfD_BwE Denne kan du smøre rett på hullet,Men tørketiden er lang.Kan kjøpe med Cotol herder å smøre på og da herder den fort. https://www.sportsbutikken.no/cotol-herder_28230p.html

 

https://www.skittfiske.no/loon/199030/loon-uv-kit-knot-sense-plus-wader-repair-plus-uv-lampe Dette uv limet lyser du på med lykten som følger med og den er tørr på minutter.

Endret av cesar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får den aldri tett igjen.. Egentlig bare å prøve å få bytta inn vadebuksene og ta det på reklamasjon. Samme skjedde på flere par vadere jeg har hatt fra Guideline, prøvde med Aquasure og egen teip laget for å tette vadere, men det lakk som en sil uansett. Endte med at jeg bytta dem inn og fikk en bra deal på SIMMS vadere for returen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Afre skrev:

Takk for tipsene begge to. Har prøvd med reklamasjon, men de nektet å påta seg noe som helst ansvar i butikken. Enda det er helt klart at dette er en svakhet i konstruksjonen.

Gå rett på Guideline og be om reklamasjon. Da må du sende vaderne inn til dem, så de får trykktestet dem for å se om de lekker eller noe slikt. Er jo selvfølgelig litt styr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Rage skrev:

Gå rett på Guideline og be om reklamasjon. Da må du sende vaderne inn til dem, så de får trykktestet dem for å se om de lekker eller noe slikt. Er jo selvfølgelig litt styr..

Kan jo være verdt et forsøk. Den er pent brukt og ikke mye brukt heller. Har også vært nøye med å tørke den etter bruk så det finnes ikke spor av mugg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Afre skrev:

Kan jo være verdt et forsøk. Den er pent brukt og ikke mye brukt heller. Har også vært nøye med å tørke den etter bruk så det finnes ikke spor av mugg

Jeg hadde gjort det i alle fall. Butikken jeg handlet hos hadde heldigvis ingen problemer med å ta imot på reklamasjon for meg så de får stor stjerne for god service.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.