Gå til innhold
Fiskersiden

Tips til stang og snelle


scampern
 Share

Recommended Posts

14 timer siden, fishandtips skrev:

Jeg synes det er best å oppsøke butikkene, der kan en føle på balansen mellom stang og snelle.

Aksjonen på stangen er jo også viktig, her trenger du en stang med helaksjon etter min mening og jeg hadde helt klart gått for EDGE 24 pund og 7,6 fot, denne stangen har jeg hatt i mange år og bruker den til ALT. (jeg er så fornøyd at jeg har 5 stk.) Du kjenner små Hvittingen (og sypiker) fint og du klarer å dra opp langer på +20kg.

Tåler perfekt pilker opp til 400g. og meitesøkke opp til 650g.

OG stang ringene er solide.

Jeg håper ellers at du finner det du trenger og Skitt fiske

Viktige poenger. Og en stang jeg synes er bra eller som passer godt til mitt fiske er det jo ikke nødvendigvis sånn at andre synes passer. Så er det jo et problem i denne stangjungelen at 20-30lb kan oppleves helt forskjellig fra produsent til produsent. Men heldigvis finnes det bøtter av gode stenger og med dagens teknologi er jo også de billigere stengene blitt gode altså - pinnene fra tidligere tider finnes ikke lengre. Så det skal mye til å trå heeelt feil så lenge man undersøker litt om bruksområde og selv veit hvilket bruk man ser for seg. 

En klassisk variant er vel dog å prøve å finne en stang som er dugenes til alt, men som dermed ikke er perfekt til noe. Jeg har noen av dem, men har sakte men sikkert heller kjøpt meg et litt større arsenal av stenger og sneller sånn at jeg har veldig godt tilpassa utstyr til det fisket jeg skal bedrive selv om bruksområdet per stang er noe snevrere. (eller for å snu på det: Jeg trenger ikke bruke dem til så stort spekter for da har jeg en annen stang som passer beder)

Om det er nødvendig? Nei. Gøy? Ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 hours ago, fishandtips said:

Jeg synes det er best å oppsøke butikkene, der kan en føle på balansen mellom stang og snelle.

Aksjonen på stangen er jo også viktig, her trenger du en stang med helaksjon etter min mening og jeg hadde helt klart gått for EDGE 24 pund og 7,6 fot, denne stangen har jeg hatt i mange år og bruker den til ALT. (jeg er så fornøyd at jeg har 5 stk.) Du kjenner små Hvittingen (og sypiker) fint og du klarer å dra opp langer på +20kg.

Tåler perfekt pilker opp til 400g. og meitesøkke opp til 650g.

OG stang ringene er solide.

Jeg håper ellers at du finner det du trenger og Skitt fiske

 

Hvor finner jeg denne edge stangen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.