Gå til innhold
Fiskersiden

Merking av Sjøørret i Oslofjorden


 Share

Recommended Posts

Vi er flere her inne som har irritert oss over Glalaksens ukritiske spamming av forumet med mer eller mindre intetsigende linker uten forsøk på å sette dem inn i en interressant kontekst og uten å være åpen om roller.

Men i stedet for å fortsette å sutre, prøver jeg å gå forran med et godt eksempel. I den forbindelse gikk jeg rett hjem hos Glalaksen, nærmere bestemt til www.lakseelver.no

På den siden er det utvilsomt mye interessant! Jeg plukket meg ut en artikkel fra hjemlige strøk: https://lakseelver.no/nb/news-2017/far-du-merket-sjoorret-i-oslofjorden

Legg merke til hvor stor spredning det er på laksen merket i Sandvikselva. Jeg mener tidligere å ha lest at sjøørreten ikke går særlig mer enn 4 km fra oppvekstelva. Det stemmer jo definitivt ikke her. I tillegg indikerer dette at fisketiltak i vassdrag langs Oslofjorden potensilelt kan komme hele fjorden til gode.

Jeg har tenkt litt på det hva gjelder Akerselva. I år gikk det jo opp og ble fanget ganske mye laks. Mens jeg har inntrykk av at det ble registrert vesentlig mindre sjøørret. Det settes vel ut en del ørret, men det jeg har lurt på er om ikke sjørreten burde vært prioritert høyere da dette også ville fremmet fiske i fjorden? Men som vanlig er jeg på tyn is ...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.