Gå til innhold
Fiskersiden

Andreas Dyrøy
 Share

Recommended Posts

Jeg skal reise til Canada med to andre fiskere i mai. Vi har flybilletter fra Norge til Halifax på østkysten, og returbilletter fra Vancouver på vestkysten en måned senere. Vi skal i all hovedsak fiske, og jeg spør da dere om om noen her har erfaringer fra fiske i Canada?

Planen er foreløpig å fiske noen dager i Nova Scotia (kanskje Newfoundland) i noen dager før vi flyr til vestkysten. Her planlegger vi å leie bil og ta en tre ukers rundtur i British Columbia og Alberta. 

Vi vil ikke benytte oss av guidede turer i særlig stor grad, da målet er å gjøre turen noenlunde billig. Vi skal i all hovedsak fiske ørret, men dersom noen har opplevd bra gjeddefiske eller noe annet bra ferskvannsfiske i Canada, er det bare å dele sine erfaringer! 

 

Vi trenger tips om:

- Rute gjennom British Columbia og Alberta (hvilke nasjonalparker, innsjøer og områder vi bør dra til)

- Leiebil/campingbil fra Vancouver (skal leveres tilbake samme plass)

- Utstyr (Er det noe spesielt utstyr som anbefales? Skal fiske med både flue og haspelstang)

- Generelt

 

Takk for tips og innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Andreas Dyrøy skrev:

Jeg skal reise til Canada med to andre fiskere i mai. Vi har flybilletter fra Norge til Halifax på østkysten, og returbilletter fra Vancouver på vestkysten en måned senere. Vi skal i all hovedsak fiske, og jeg spør da dere om om noen her har erfaringer fra fiske i Canada?

Planen er foreløpig å fiske noen dager i Nova Scotia (kanskje Newfoundland) i noen dager før vi flyr til vestkysten. Her planlegger vi å leie bil og ta en tre ukers rundtur i British Columbia og Alberta. 

Vi vil ikke benytte oss av guidede turer i særlig stor grad, da målet er å gjøre turen noenlunde billig. Vi skal i all hovedsak fiske ørret, men dersom noen har opplevd bra gjeddefiske eller noe annet bra ferskvannsfiske i Canada, er det bare å dele sine erfaringer! 

 

Vi trenger tips om:

- Rute gjennom British Columbia og Alberta (hvilke nasjonalparker, innsjøer og områder vi bør dra til)

- Leiebil/campingbil fra Vancouver (skal leveres tilbake samme plass)

- Utstyr (Er det noe spesielt utstyr som anbefales? Skal fiske med både flue og haspelstang)

- Generelt

 

Takk for tips og innspill!

Lykke til med en skikkelig drømmetur! :) 

Jeg har ikke vært i Canada dessverre, men det står helt klart på lista over land jeg drømmer om å fiske i. Når det gjelder gjeddefiske, eller generelt ferskvannsfiske følger jeg med på mye av det som skjer lenger inn i landet, og der har du latterlig mange muligheter. Hvorvidt gjedde- og walleyefisket er like bra lenger vest vet jeg ikke. Det kan jo tenkes. 

Har dere vurdert å fiske i Saskatchewan eller Manitoba?
Begge disse regionene virker å kunne by på veldig bra fiske etter gjedde og andre ferskvannsarter. Svær Canadarøye er vel heller ikke helt feil. 

På sosiale medier finnes det masse stoff fra disse regionene, og sjøer som Lake Diefenbaker i Saskatchewan eller en av de mange store sjøene i Manitoba rundt lake Winnipeg ser veldig spennende ut. Ellers finnes det utallige sjøer lenger vest rundt The Pas med Clearwater Lake, Saskatchewan river eller Rocky Lake. 

Hvis dere har bestemt dere for reiseruta blir dette sikkert uaktuelt, men om dere vil undersøke litt mer så er det ikke dumt å sjekke ut f.eks Uncut Angling, Fishinggeeks, Lindners fishing edge osv. 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.