Gå til innhold
Fiskersiden

Fiskeplasser i Mars, Grimstad/Marivoll


Robin I. Martinsen
 Share

Recommended Posts

Hei.

Startet påskeferien tidlig i år ved å reise ned mot Sørlandet en tur, foreløpig endt opp på Marivollen Camping.. Noen som vet hvor det er bra fiske nå, mtp at det har vært en sesong med mye snø og bra kulde? Prøvde noen kast med sluk ved campinga her i kveld, uten hell. Tok SØ på 1,5kg i ytre Oslofjord forrige helg, så man skulle vel tru at fisket bør være bra for tiden. Tips til plasser helst nærme marivoll? Men steder litt lengre unna er også supert, har tross alt med bilen på tur :D Takk på forhånd karer!

9C0CF6AB-7337-462F-9502-85779DB9DA4D.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke spesielt kjent i Grimstad, men det sundet nedenfor Bibelcampen sør for Groos er en kjent plass. Herøysund heter det vel. Ellers går rapportene her i sør på rimelig tregt fiske om dagen, sjøl hadde jeg en blankedag i dag i Mandalsområdet. hvor jeg fiska alt fra innerst på iskanten til ytterst ute i havgapet. Men fisken fant jeg ikke....

Mye kaldt smeltevann der bekkene renner ut og delvis islagte fjorder gjør at vanntempen er lav langt inne og gjerne høyere lenger ut. Så tipset er vel å bruke flyfoto og kikke etter "mørke" bukter litt uti skjærgården, altså mudder/leir. Disse magasinerer bedre de få solstrålene som er og er kanskje en grad eller to varmere enn resten. Og det skjønner fisken.... Børstemarken er såvidt i gang her lengst sør, men jeg så ikke et eneste annet byttedyr i dag.

Skitt fiske!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.