Bjørn.t Skrevet March 24, 2018 Rapporter Share Skrevet March 24, 2018 (endret) Hei. Har montert et Hds gen3 på båten med en p66 svinger. Under installasjons valgte jeg feil svinger i listen som kom opp i menyen. Var 2 ulike p66 å velge i. Så nå viser temperaturen konstant 55 grader. Når jeg går inn igjen på innstillinger under installasjon på menyen klarer jeg ikke å endte svinger type. Det står p66 i menyen men den er ikke aktiv. Hva skal gjøres for å få opp igjen listen over ekkolodd svingere i menyen ? Endret March 24, 2018 av Bjørn.t Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 (endret) Hei Virker som gen3 en har en feil med tempen , jeg har samme feil med en B175 M giver. Meld feilen til Navico Endret March 25, 2018 av zapp Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erik Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 13 timer siden, Bjørn.t skrev: Hei. Har montert et Hds gen3 på båten med en p66 svinger. Under installasjons valgte jeg feil svinger i listen som kom opp i menyen. Var 2 ulike p66 å velge i. Så nå viser temperaturen konstant 55 grader. Når jeg går inn igjen på innstillinger under installasjon på menyen klarer jeg ikke å endte svinger type. Det står p66 i menyen men den er ikke aktiv. Hva skal gjøres for å få opp igjen listen over ekkolodd svingere i menyen ? Sørg for at du har oppdatert software på HDSen. Valg av ekkoloddgiver: Trykk Pages-knappen. I menyen på venstre side, velg ekkolodd. Velg Innstallasjon. Nederst kan du nå velge giver. I listen finner du to P66, en som heter 5 og en som heter 10. Forskjellen er resistansen i tempen, og som du merker får du feil temp når du angir feil variant. Hvis din P66 har XID, velges den automatisk, feltet der du endre giver er grått og du får ikke redigert manuelt. Men da hadde du heller ikke kunnet velge under oppsett av HDSen. Hvis alt annet feiler, ta en hard reset og start på nytt. NB: dette sletter også waypoints. Slå av HDSen. Hold inne + og -, mens du holder de inne trykk på og slipp Power. Fortsett å holde +/- til du hører er høyt pip eller ser bakgrunnskartet komme frem. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erik Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 2 timer siden, zapp skrev: Hei Virker som gen3 en har en feil med tempen , jeg har samme feil med en B175 M giver. Meld feilen til Navico Den feilen, som kommer fra ulik måte å behandle temp hos Navico og Airmar, ble så vidt jeg vet løst for flere oppdateringer siden. Slett eksisterende skjermoverlegg og legg det opp på nytt. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 38 minutter siden, erik skrev: Den feilen, som kommer fra ulik måte å behandle temp hos Navico og Airmar, ble så vidt jeg vet løst for flere oppdateringer siden. Slett eksisterende skjermoverlegg og legg det opp på nytt. Hei Feilen hos meg er ikke løst., Navico har jobbet med min sak i snart to år og de innrømmer at jeg ikke er alene om denne feil. Etter siste oppdateringer så er tempen helt borte. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erik Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 Har du giver med fast plugg, eller har du koblet selv? Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 23 minutter siden, erik skrev: Har du giver med fast plugg, eller har du koblet selv? Hei Har koblet den selv, etter Abbor sitt koblingskjema. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abbor Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 Rimelig sikker på at jeg skulle få temperatur til å virke på utstyret ditt. Har du Gen3? Har du noe annet utstyr med ekkolodd koblet til på Ethernet? Virker XID? (Vises B175M i installasjonsmenyen og er custom frekvenser tilgjengelig som frekvensvalg?) Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 25, 2018 Rapporter Share Skrevet March 25, 2018 (endret) 3 timer siden, abbor skrev: Rimelig sikker på at jeg skulle få temperatur til å virke på utstyret ditt. Har du Gen3? Har du noe annet utstyr med ekkolodd koblet til på Ethernet? Virker XID? (Vises B175M i installasjonsmenyen og er custom frekvenser tilgjengelig som frekvensvalg?) Har gen 3 .xid viser B175 M og kan velge frekvens mellom 85- 135 Har gen 1 og gen 2 på Ethernet . Samme feil om de ikke er tilkoblet . Har jeg Structurescan koblet til så viser tempen 3 streker , kobler jeg den fra så viser tempen 55 grader Etter soft 7 så er temp helt borte , har og B 60 giver .den viser heller ikke temp lenger på gen 3 . Endret March 25, 2018 av zapp Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 27, 2018 Rapporter Share Skrevet March 27, 2018 Den 25.3.2018 at 20.09, abbor skrev: Rimelig sikker på at jeg skulle få temperatur til å virke på utstyret ditt. Har du Gen3? Har du noe annet utstyr med ekkolodd koblet til på Ethernet? Virker XID? (Vises B175M i installasjonsmenyen og er custom frekvenser tilgjengelig som frekvensvalg?) Hei Stor takk til Abbor . Der var temp problemet løst 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
erik Skrevet March 27, 2018 Rapporter Share Skrevet March 27, 2018 Del gjerne løsningen. Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pilk Skrevet March 27, 2018 Rapporter Share Skrevet March 27, 2018 Er jo smått komisk at abbor hjelper deg å fikse en feil på et døgn som navico ikke har klart på to år. Både Abbor og Erik er fantastiske ressurser for dette forumet! 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 27, 2018 Rapporter Share Skrevet March 27, 2018 5 timer siden, erik skrev: Del gjerne løsningen. Hei skal prøve og komme med løsningen i morgen Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 27, 2018 Rapporter Share Skrevet March 27, 2018 3 timer siden, Pilk skrev: Er jo smått komisk at abbor hjelper deg å fikse en feil på et døgn som navico ikke har klart på to år. Både Abbor og Erik er fantastiske ressurser for dette forumet! Ja helt utrolig , løsningen var i grunnen helt enkel for min del Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zapp Skrevet March 28, 2018 Rapporter Share Skrevet March 28, 2018 (endret) Oppsett for temp B175M jeg fjernet gen1 og 2 fra nettverket Endret March 28, 2018 av zapp 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
abbor Skrevet March 28, 2018 Rapporter Share Skrevet March 28, 2018 (endret) Jeg anbefaler å ikke ha HDS Gen1 og Gen2 i samme nettverk som Gen3 og Carbon fordi da blir den nye avanserte signalbehandlingen til ekkoloddet deaktivert. Etter at de er fjernet så skal ekkolodd modus endres til Multi-kilde så må instrument startes på nytt. Grunnen til at jeg anbefalte dette for å fikse temperaturproblemene er at jeg vet at temperatur i dette moduset virker stabilt med Airmar svingere. Har en mistanke om at legacy modus ikke testes særlig godt ved ny software siden de som tester software for Navico sannsynligvis bare har de to siste generasjonene av utstyr på sine båter. Endret March 28, 2018 av abbor 1 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TT Skrevet March 29, 2018 Rapporter Share Skrevet March 29, 2018 Siden abbor åpenbart kan dette med vanntemperatur, kunne han kanskje fyrt opp vannet her ved den svenske vestkysten litt? Ifjor påske hadde jeg båten på vannet. Nå ser båtplassen slik ut: 2 Svar på innlegget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.