Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

Anakken

Flyndrefisk - Hvilken art?

Recommended Posts

Fangst-sted; Frøya, Midt-Norge

Fikk bilde tilsendt av en bekjent. Har dessverre ikke mål/vekt til hjelp. Gi gjerne litt info om arten hvis noen har god peiling :-)

5BE6877B-E00A-4C14-BC6E-660EEB42BEE0.jpeg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Syns det ser ut som ei Lomre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glassvar. Svær kjeft er typisk for varene. Varene er venstrevendte, dvs det venstre øyet vandrer over mot det høyre når yngelen søker bunn etter fasen hvor den svømmer som andre fisk.

Endret av puderhunden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Glassvar. Smaker kokt papp med innslag av tåfis.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nååå, en god matfisk om man vet hvordan en skal tiberede dem. Har verken smakt kokt papp eller tåfis selv, men krydrer man denne godt med urter og skikkelig havsalt, og steker på høy varme 4+1/2 minutter så er man i mål iflg min erfaring. :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 1.4.2018 at 1.51, Fjesingsen skrev:

Nååå, en god matfisk om man vet hvordan en skal tiberede dem. Har verken smakt kokt papp eller tåfis selv, men krydrer man denne godt med urter og skikkelig havsalt, og steker på høy varme 4+1/2 minutter så er man i mål iflg min erfaring. :) 

Smaker fremdeles drit :lol:

• Thanks 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 3.4.2018 at 8.29, Rage skrev:

Smaker fremdeles drit :lol:

Jeg vet at du har prøvd det meste , men må si at jeg er imponert at du har spist og smakt dritt , papp og tåfis. ( ironi)

Enig med deg i at det ikke er mat  . Smaken ( eller mangel av smak ) av glasssvar er vanskelig å plassere. For min del og uansett tilberedning , kan den karakteriseres som smaken av gammel forkjølelse...ekkelt med lit hint av salt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Den 6.4.2018 at 18.00, Martin Lopez skrev:

Jeg vet at du har prøvd det meste , men må si at jeg er imponert at du har spist og smakt dritt , papp og tåfis. ( ironi)

Enig med deg i at det ikke er mat  . Smaken ( eller mangel av smak ) av glasssvar er vanskelig å plassere. For min del og uansett tilberedning , kan den karakteriseres som smaken av gammel forkjølelse...ekkelt med lit hint av salt.

Yes!

Konsistensen på kjøttet er nesten "ok", men ettersmaken smaker for j****ig... ikke noen hyggelig opplevelse. Har også prøvd å panere og fritere glassvar i olje, gjorde saken nesten verre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå