Gå til innhold
Fiskersiden

Autopilot Lowrance


White Shark
 Share

Recommended Posts

Takk for tilbakmeldingen.

Har der noe anbefalinger på hva som er best av Garmin, Lowrance  og Simrad (Simrad og Lowrance autopilot er vell likt ) sitt autopilotsystem for utenbords motor ? Siden jeg må kjøpe nytt Ekkolodd og plotter kan det være like greit å vurdere flere merker av kombinasjonen kartplotter og ekkolodd med sidevju og downvju.

Simrad GO som nevnes her er det noe lignende som Lowrance Carbon?

Bruker båten stort sett til dorging/pilking  til havs og noe innaskjærs. Dybder fra 20 -  200  m.

I forbindelse med setting av krepse teiner er det greit med autopilot bl. annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beste autopiloten er etter min mening Simrad AP44 (NAC-2), men dette er sannsynligvis i en helt annen prisklasse enn det du ser etter. 

De eirene av Lowrance Pilot-1 og Simrad DrivePilot som jeg har vært i kontakt er alle svært godt fornøyd med piloten. Ingen tvil om at disse pilotene gir svært mye valuta for pengene. 

En GO7 XSE med Pilot-1 eller DrivePilot vil helt sikkert være ei pakke du blir godt fornøyd med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, abbor skrev:

Den beste autopiloten er etter min mening Simrad AP44 (NAC-2), men dette er sannsynligvis i en helt annen prisklasse enn det du ser etter. 

De eirene av Lowrance Pilot-1 og Simrad DrivePilot som jeg har vært i kontakt er alle svært godt fornøyd med piloten. Ingen tvil om at disse pilotene gir svært mye valuta for pengene. 

En GO7 XSE med Pilot-1 eller DrivePilot vil helt sikkert være ei pakke du blir godt fornøyd med. 

OK, takk for svar. Vil  Simrad AP 44  og eventuellt Pilot 1 kunne kobles til kombplotter av typen Lowrance, Simrad eller passer den også til andre merker.

Jeg har NME 2000  koblet til Evinrude E-tec med Icom.

Tillegs spørsmål:  Hva er best av  GO7 XSE og Lowrance Carbon 7"  dersom en ser borti fra prisen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Så ikke denne før nå. 

 

AP44 er bare kompatibel med Simrad. 

Pilot-1 og Simrad variantene DrivePilot og OutboardPilot kan brukes sammen med Lowrance og Simrad. 

HDS Carbon er bedre enn GO7 XSE. Simrad NSS Evo3 er modellen som er sammenlignbar med HDS Carbon, GO XSE (og XSR) er sammenlignbar med Elite Ti. Simrad versjonene har noe mer funksjonalitet enn de sammenlignbare Lowrance versjonene, men forskjellen er ikke stor. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.