Gå til innhold
Fiskersiden

Fluekasterkurs, hvor i landet ?


helt1
 Share

Recommended Posts

Hei :) Eg og min far er ferske innenfor dette med fluefiske, vi har tidligere pratet ang. å finne eit kurs der noken kunne lære oss det mest grunnlegende innenfor kasteteknikk så vi kommer på rett spor. Min far har fisket litt i vatn og små elver, og eg har bare tørr trent pitte litt med hans fluestang, så eg ser på oss begge som ferske og skulle gjerne hatt eit kurs ! Eg har akkurat handla inn min egen fluestang "kjøpte eit sett fra Greys på skittfiske", så vi har utstyret på plass til å kunne delta på kurs. Men det store spørsmålet er hvor. Vi bur på vestlandet men det er dårli med kurs rundtom i sogn og fjordane/møre og romsdal, så ein lenger biltur gjør ikkje så mye (ikkje nordnorge osv, hehe) :)  Hadde håpet og evt. fått til noke slikt i rundt slutten av April/iløpet av Mai, så om her er noken som vet om noe slikt, eller kansje her er ein kursleder så skrik ut :D Har prøvd å googlet litt rundt men blir ikkje så klok av dette, selv om der er noen kurs på kursguiden, men ingen datoer osv. 

Takker på forhånd, og håper på svar fra noken erfarne sjeler :) !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er på Facebook, sjekk ut gruppa til sportsfiskelandslinja og spør om det er noen elever på Vestlandet som vil ha ett kurs med deg. Det er en 3årig skole der elevene blir sertifiserte enhånds og tohånds instruktører. De har instruktører som Stener Skogmo, Trond Syrstad, Ian gordon, Scott mackenzie, Ian fuller, gary Scott (som flua gary Scott er oppkalt etter) Og lærerne ellers i året er MEGET habile fluekastere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.