Drømmefisken

- Vinn drømmereise til Alaska for to i Norges nye landsdekkende fiskekonkurranse! Premier for over 500.000 skal deles ut.

DU kan enkelt delta, uansett hvor i landet du bor og hvor mye du fisker. Månedlig premiering. Les mer her; https://goo.gl/3zSMUq 

Magnus Eikeland

Demontering av snelle

Recommended Posts

Fikk denne snellen for noen år tilbake, og når jeg nå så over utstyret, tenkte jeg det kunne være gøy å fikse den. Så jeg lurer på hvordan man får av tannhjulet som sitter på andre siden av sveiven. Takk for svar, jeg legger igjen et bilde eller to også.

IMG_20180407_144702.jpg

IMG_20180407_144715.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hei

den er sikkert låst med en låsering, en seegerring. den ser sånn ut

sparringar-utvandiga.jpg

den sitter her

5ac90f077a378_lsering.thumb.jpg.e40eafbbd7a07e3f08b5b4547380009c.jpg

for å få den løs så trenger du ei låseringtang

den får du på biltema, clas ohlson eller jula kanskje også.

[ Du må være Logget på eller registrert bruker for å se lenken ]

Det kan hende at du må file spissene på den litt for å få den til å passe på så små ringer, det pleier jeg å gjøre. Alt er å kjøpe ei tang på tools eller andre verktøyforretninger, men til 4-5 ganger den prisen. du kan også pirke den av med ei litt tykk nål hvis du er litt fingerferdig. ringen sitter i et spor på akselen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

beklager, ser det jeg også nå. Da må det være en lås av et eller annet slag på andre siden der sveiva sitter. Det kan sitte en innvendig låsering der også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tipper du må låse fast drevet og skru av sveiva, drevet med aksling vil du da kunne ta ut som en enhet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå