Gå til innhold
Fiskersiden

Tørrfisk og fluer..


mffisker
 Share

Recommended Posts

Heisan.

 

Har hengt ut en del tørrifisk i år etter et godt torskefiske og annet fiske. 

Det siste "lasset" jeg hengte ut var nå for 2 uker siden. Det har vært fin kulde her de to ukene, men nå økte tempen ute noe voldsomt.

Når jeg kom fra jobb såg jeg at fluene har blitt veldig interesserte i denne tørrfisken jeg har hengt opp. De svirrer voldsomt rundt og sitter på fisken. Spørsmålet er egentlig om dette går bra? Har fisken fått dannet noe hinne nå slik at de j.... fluene ikke ødelegger den? Eller burde jeg skaffe et tørrfisk bur asap? Jeg er ikke så dreven på tørrfisk da det er første gang jeg lager. Fisken ble dyppet i relativt kraftig saltløsning før jeg hengte den ut om det er av interesse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da burde fisken være såpass skjerpet at flua ikke klarer å legge egg i den. Det kan du sjekke, at det er skikkelig tørr skorpe på fisken. Det har vel vært ganske tørt vær der også, med litt nordavind. Da blir det fort skorpe på tørrfisk, og det skal ikke så mye til for å stoppe fluene. Men de vil tiltrekkes av lukta, og være hjertelig tilstede dert fisken er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.