Gå til innhold
Fiskersiden

NORTHLIFT LH200 TIL KVEITEVAD (LINE)


Bjarten
 Share

Recommended Posts

Hei

Har ikke erfaring med dette merket, men jeg bruker en ocean av tilsvarende størrelse

denne her

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=95274184

Den trekker fint opp ei lenke med ti krepseteiner fra 100 m, så vanlig line burde gå greit. Men det blir litt styr med å ta forsyn med kroker gjennom den da. Og du må trekke for hånd i bakkant, men det er ikke tungt, bare å trekke unna tauet, hvis du skjønner hva jeg mener. Men trekkraften holder i massevis til ditt bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, cannonbang skrev:

Hei

Har ikke erfaring med dette merket, men jeg bruker en ocean av tilsvarende størrelse

denne her

https://www.finn.no/bap/webstore/ad.html?finnkode=95274184

Den trekker fint opp ei lenke med ti krepseteiner fra 100 m, så vanlig line burde gå greit. Men det blir litt styr med å ta forsyn med kroker gjennom den da. Og du må trekke for hånd i bakkant, men det er ikke tungt, bare å trekke unna tauet, hvis du skjønner hva jeg mener. Men trekkraften holder i massevis til ditt bruk.

Må lina/tauet gå 2 ganger igjennom den hvite trinsa? I så fall blir det umulig med forsyn. Dersom det er nok at den går igjennom før hjulskivene så kan det gå. Var jo en god pris nå. 6400,- for Northlift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

jeg bruker å ta tauet bare en gang rundt trinsa. men som oftest så trekker jeg bare rett over skiva.DSCN0085.thumb.JPG.f08eb64ea5278262ad60ffd44f6cc8fc.JPG

 

Sånn som dette, men jeg bruker ikke bommen med trinsa. Hvis det blir veldig tungt så legger jeg den delen av tauet som er mot meg under den hvite rullen. Da går det fint å trekke stjertene som teinene er festa i rundt den

Endret av cannonbang
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Styr unna Northlift 200lh haleren, denne har eg prøvd og den funker til lette krabbeteiner til 15meters dybde. Nå bruker eg den elektriske fra Olsen Kraftblokk trur eg de heter, det finnes 2 typer (grønn kraftblokk er elektrisk og blå er bensindrevet) denne koster en god del men trekker krepseteine lenker fra 200m så den har eg meget god erfaring av. Ingen erfaring med denne cannonbang nevner over her men alle halere idag bør holde til hobby bruk, det er iallefall veldi vikti at du har nok Ampere på 12v batteriet ditt, vist ikkje så har ikkje den oppgitte dragkrafta noke å si :) f.eks 90kg på 14,2 volt, og 50kg på 11,5volt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.