Gå til innhold
Fiskersiden

Sjøørretfiske i Hammerfestområdet


faderjord
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Er rimelig fersk med fluestanga, men begynte å få fisk i fjor og er vel det man kan kalle begynnende fluefiskeidiot. Så teller ned til sommeren og ser fiskevideoer på YouTube, og planlegger fisketurer.

men trenger tips til områder rundt Hammerfest / Kvaløya hvor det det er muligheter for sjøørretfiske med fluestanga? Vil unngå å måtte kjøre til Alta i tide i og utide.

noen som har noen tips de gledelig vil dele?

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har vært i Alta og prøvd, hører jeg gjerne om dine erfariger herfra. Fikk så vidt fisket litt i fjorhøst uten uttelling. Kan desverre ikke hjelpe deg med gode fiskeplasser i Hammerfest, men en ting kan jeg fortelle deg. Det begynner å skje ting i vannet her i nord. Vært flere fisketurer uten hell, men jobber maritimt, og har sett noe jeg ikke har sett så langt i år. Flotte sø hoppet i Altafjorden, nå de to siste dagene.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.4.2018 at 6.23, GriseFlax skrev:

Hvis du har vært i Alta og prøvd, hører jeg gjerne om dine erfariger herfra. Fikk så vidt fisket litt i fjorhøst uten uttelling. Kan desverre ikke hjelpe deg med gode fiskeplasser i Hammerfest, men en ting kan jeg fortelle deg. Det begynner å skje ting i vannet her i nord. Vært flere fisketurer uten hell, men jobber maritimt, og har sett noe jeg ikke har sett så langt i år. Flotte sø hoppet i Altafjorden, nå de to siste dagene.  

Tja, har ikke all verdens erfaring, men plassene kåfjord, rafsbotn og lathari er jo kjente plasser for SØ i området. der finner man odder og bukter hvor det ofte pleier stå folk nå på våren. Bra at det våkner til liv nå, vi går en spennende vår i møte.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende absolutt!! Skal sørpå å hente båten min opp nesteuke, og gleder meg helt sinnsykt til å få den på fjorden. kommer garantert til å dorge både i fjorden her, og ut mot sørøya omegn. Håper å knekke den berømte SØ koden, og at det blir litt fangst. Blir veldig spennende å utforske hva dem tar, og ikke minst når.

Ble forøvrig vitne til en stor stim med det jeg tror var brisling??(skulle gjerne visst mer om byttefisk i området?) og rovfisk som jaget ute her idag innerst i fjorden. Kan trygt si det rykket i fiskeabstinensene, vet hva helga går til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå er ikke jeg så kjent i hammerfest området,men har fisket en del SØ på Sørøya der en del av slekta bor/kommer fra. Der er det mange fine steder,men tar litt tid å komme dit. Børfjorden,Breivikbotn, Dønnesfjorden og ett par andre plasser har jeg fått SØ . Men da ikke så langt unna elveutløp. Skal følge denne tråden ,så har jeg kanskje noen tips til en senere sommer ,for det mangler ikke på steder å fiske der oppe  ;-) Sjit feske!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.