Gå til innhold
Fiskersiden

Søkker


Rubjo
 Share

Recommended Posts

Her hvor jeg bor kan det være litt plunder å få tak i store nok søkker til kystmeite. 
Ivertfall hvis man lider av kronisk tom lommebok, kombinert med kjerring av typen: "Skal-du-bruke-penger-på-fiskeutstyr-nå-igjen"

Heldigvis har jeg noen 100 grams sigarsøkker liggende. Kan det være hensiktsmessig å få banket disse flate så de holder bunnen bedre (sandbunn)....noen som har forslag før jeg finner fram snekkerhammeren og går løs på redskapen?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Audiosan skrev:

Også er det jo nettbutikker som Salar sport og Baardsen som selger div typer søkker til en fornuftig pris.


Desverre skal jo posten ha en relativ ufornuftig pris for å frakte dem til meg....
Men jeg får altså tak i relitivt billige sigarsøkker....spørmsålet er om de kan modifiseres på en foruftig måte uten at de blir ødelagt i prosessen....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Det er forholdsvis stive fraktkostnader i Norge. Men det kan veies opp med å bestille et stort parti så har du søkker for et par år. 
eventuelt så kan du jo også bestille på E-bay.

Om sigar søkkene overlever flatbanking vet jeg ikke.

PS: Baardsen har en fast fraktpris på 99,- Så der blir det ikke så fryktelig høy fraktkostnad

Endret av Audiosan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Audiosan skrev:

Nja. Det er forholdsvis stive fraktkostnader i Norge. Men det kan veies opp med å bestille et stort parti så har du søkker for et par år. 
eventuelt så kan du jo også bestille på E-bay.

Om sigar søkkene overlever flatbanking vet jeg ikke.

PS: Baardsen har en fast fraktpris på 99,- Så der blir det ikke så fryktelig høy fraktkostnad

Ja jeg forstår, men der det ikke er noe å hente har selv keiseren tapt sin rett. Jeg må klare meg med det jeg har. 

Å kjøpe et større parti blir det i alle fall ikke snakk om, og kjøpåer jeg 4-5 stykker  blir det så dyrt pga av frakt at det ikke er noe å spare. Det er dyrt å være fattig....

 


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en gang søkker nok til 30 års forbruk og betalte 99 i frakt...

 

Flatbankede søkker er bra nok hvis du ikke har mye strøm. At de ikke holder bunnen like godt som spesialsøkker men kommer "krypende" mot deg er ikke noe problem da du fisker minst like effektivt med litt bevegelse i agnet.

Har brukt skruestikke til å forme mine søkker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan dessverre ikke si at jeg kan tilby søkke til kostpris. Vi produserer selv i Norge og med mer effektive prosesser en kineserne , men vi er pliktet og som bedrift til å kun håndtere råvarer som er sertifisert til formålet. Vi betaler kr. 45 per kg eks mva og transport for blyet . HMS , og takk for det.

Søk etter Robbert. Han er flink til å hjemmestøpe og får råvarene via resirkulering av avbalanseringer bly fra lastebildekk . Du får mye for pengene, og han er flink

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det åpnet en ny fiskeutsyrsbutikk, Gapahuken,  her I Harstad i dag. Den ligger ved Kiwi i Medkila for de som lurer.
Lite kystemeiterelatert utstyr, men fikk slått av en prat med eierne, og de sier at diverse tyngre søkker er på vei blant varene de har bestilt, da ikke alt hadde kommet fram til åpningsdagen. Ellers hadde de nå litt slanger, perler og anna småsnask. Men best av alt den ligger bare 300 meter fra der jeg bor for øyeblikket, så det blir lett å stikke innom etter kroker, søkker og andre småting på vei til fiskeplassene

De kan også bestille mer spesielle ting. Ønsker de i alle fall lykke til, byen trenger litt konkuranse på disse tingene. 

Ellers har de nå det vanlige utvalget, mye Okumasneller, noe Ambassadeur og diverse båt og diverse slukstenger.  


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.