Gå til innhold
Fiskersiden

Åpent vann i østmarka


kultan
 Share

Recommended Posts

Nå nærmer det seg endelig fiskbare forhold i østmarka. Har vært en lang vinter, men nå lysner det endelig.

Var en liten tur innover i østmarka i dag fra Bysetermåsan for å sjekke status på isen.
Tok først en rask titt på Svartoren som var delvis åpen fra demningen og innover. Fullt mulig å fiske her nå..

Vannet ved parkeringen var fremdeles islagt og det tar nok noen dager før den slipper der.

Ved Rausjøen var det noen fiskbare åpninger, men 90% av vannet var fremdeles dekket med is. 
Da jeg kom ned til Tangetjern var nesten halve vannet fritt for is. Her var det absolutt muligheter for fangst.
Så et par vak, og fikk til og med en til å ta buzzeren min. Men dessverre slapp den før den havnet i håven. 

Det er absolutt muligheter nå, og i løpet av neste uke tipper jeg isen har gått på de fleste vannene i Østmarka og deretter følger Nordmarka.

Svartoren1.jpg

Svartoren2.jpg

Rausjo3.jpg

Tangetjern3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åpent vann er nydelig!

Vi som vil inn i Nordmarka sliter mer med tålmodigheten. På bildet fra Kikut er det til og med blitt vinter igjen, etter at det kom nysnø i går ... https://www.skiforeningen.no/marka/bilder/kamera/?id=10

Trøsten er den lille mørke flekken med åpent vann lengst til høyre. Men det går saaaaakte ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på vei inn til østmarka via Losby i forrige uke for å fiske, nærmere bestemt 1. mai, men distansen på turen regulerte seg fint selv når vi kom til Mønevann og det var is på omlag 80% av vannet, altså det var delvis åpent fra badestranden og ca 200 meter innover på vannet. Broren min og jeg gjorde noen kast med både sluk og spinner langs det som var åpent, men konkluderte raskt med at dette var fånyttes etter ca 1.5t fordelt på to forskjellige steder. Vi tok en lynrask kalkulering på at om dette vannet var såpass isbelagt, og så var det høyst sannsynlig is på de omkringliggende vannene, og med regn, 7 varmegrader og en kald hund som begynte å bli lei, så bestemte vi oss for å ta turen hjem. Blir nok flere turer innover når det er litt varmere, som f.eks kommende uker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.