Gå til innhold
Fiskersiden

Ørretfiske sør for Randaberg


Fåttnåge
 Share

Recommended Posts

Hei,

 

Jeg er helt ny her så jeg vet ikke om det er laget en lignende trå tidligere.

Jeg lurte på om noen ville dele sine fiskeplasser?

Enten det er plasser hvor man kan få stor fisk, mye fisk eller vann å styre unna.

Når jeg la bort hobbystanga og var lei av makrell og sei for 4-5 år siden og begynte aktivt med ørretfiske fant jeg ingen eller svært lite info om hvor man kan få tak i fin fisk. Folk holder dette ofte for seg selv, som gjør det vanskelig for nybegynnere å komme igang eller for forumvenner som er på besøk i Rogaland. Vi var 3 kompiser som begynte, men de andre gikk fort lei av evige bomturer og fisk på 200g, men jeg, sta som et esel har fortsatt.

Nå 5 år etter har jeg fått "fiskekompiser" i alle aldre som jeg har møtt med samme interesse som meg rundt omkring på jakt etter kilosfisken.

Fint om andre også vil dele fiskeplasser og erfaringer her. Gjerne vi kan ta en tur sammen en dag?

 

Etter 5 år og sikkert 200-300 timer med leting, bomturer og frustrasjon har jeg funnet noen steder som jeg kan dele med dere:

Personlig satte jeg rekord i Hålandsvatnet i fjor på 1.7kg.

Har også tatt kilosfisk på Fuglestadvatnet og Ellivatnet øst og vest for Søylandkiosken.

Oslandvatnet og Røyslandvatnet har jeg tatt et par fine på 600-800g.

Endret av Fåttnåge
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult å høre at man kan møte fin fisk også sør i fylket. Bor selv i Stavanger, men har meget mager erfaring med fisk over 500gr forutenom Hålandsvannet som du også nevner. Har hytte i Sauda og fisker mye i Etnefjellene. Her er både naturen og fisken helt konge og normalt å treffe på fisk over kilosgrensa. Deler mer enn gjerne navn på gode vann. Mye av problemet er at det fiskes rett og slett for lite også i gode vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...
Den 4.5.2018 at 22.32, andersha skrev:

Kult å høre at man kan møte fin fisk også sør i fylket. Bor selv i Stavanger, men har meget mager erfaring med fisk over 500gr forutenom Hålandsvannet som du også nevner. Har hytte i Sauda og fisker mye i Etnefjellene. Her er både naturen og fisken helt konge og normalt å treffe på fisk over kilosgrensa. Deler mer enn gjerne navn på gode vann. Mye av problemet er at det fiskes rett og slett for lite også i gode vann

Så fantastisk at noen forteller hvor det er fisk å få :-) har selv samme problem, ingen vil si noe, så alt er avhengig av prøve å feile her også. Noen som har erfaring rundt Flekkefjord? Har fått endel SØ i Raulibukta om det er av interesse, ikke stor fisk, men fin "pannefisk". Tar gjerne imot tips, og har tenkt prøve Hålandsvannet en dag i vår, men har dere bedre forslag er jeg glad for det også :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share

×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.