Gå til innhold
Fiskersiden

Diskusjon lakseturen mandalselva M ny info


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

har planer om at fiske i Mandal på dette tidspunkt, men om jeg kommer til Norge i år, blir som en del af en 3 ugers rejse. d.v.s jeg kommer til at fiske i Mandal i en uge. derfor melder jeg mig ikke på Fiskersidens tur. men om alt går vel er jeg på Fuglsveit Camping. så jeg får stadig chancen at hilse på jer. desuden skal jeg fiske en uge på Sotra og i Sognefjord med Atle M. den første uge bliver lidt vagabondtur rund i Sydnorge.

håber vi ses.

Den Gale dansker

P.S. husk at binde en ordentlig bunke Orange Sandy. str. 8 er virkelig god til laks i Mandal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gjest caddis

sitat:Opprinnelig postet av Lars Henrik

har planer om at fiske i Mandal på dette tidspunkt, men om jeg kommer til Norge i år, blir som en del af en 3 ugers rejse. d.v.s jeg kommer til at fiske i Mandal i en uge. derfor melder jeg mig ikke på Fiskersidens tur. men om alt går vel er jeg på Fuglsveit Camping. så jeg får stadig chancen at hilse på jer. desuden skal jeg fiske en uge på Sotra og i Sognefjord med Atle M. den første uge bliver lidt vagabondtur rund i Sydnorge.

håber vi ses.

Den Gale dansker

P.S. husk at binde en ordentlig bunke Orange Sandy. str. 8 er virkelig god til laks i Mandal.

Hadde vært koselig å treffe deg Lars Henrik.

Kanskje du skulle fått den flue inn i shoppen var da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er nettopp kommet hjem fra tur. står ganske bra med laks på elva, men den er så uafattelig treg og umulig å få til å bite.

fikk dgo 2 sø. en rett under kiloet og en på ca 1,5. var borti en fisk til som jeg mistenker at var laks.

jan kjente desverre ingenting.

fisket fuskeland b.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Gjest caddis

Riktig riktig, kort i sone 3-4 kjøper vi på fuglestveit ved ankomst.

Jeg sikler selv litt på sone 4 hvis jeg får med ErikR.

Virker som gutten er godt kjent i den sonene og han kom med en form for fiskegaranti for en tid tilbake her inne[ :D ][ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest caddis

I dag er den den 8 juli, bare minner dere på at fristen for påmelding er 15. juli.

Håper det er flere som tar seg tid til å bli med nedover/oppover/bortover mm

Så nøl ikke , meld dere på, kan være at vi får et utrolig bra fiske og da er det liksom forsent å angre 16 juli[ :D ][ :D ][ ;) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo alltid være menger av fisk i ei lakseelv i september. Problemet er vel heller mangelen på nygått og bitevillig fisk. Samtidig kan vannføringen være lav og elva varm.Uansett skal det godt gjøres å blanke i Mandalselva seint på sesongen. Som ErikR sier er det kommet en del fisk opp i elva etter at den gikk opp til ca 50-60 kubikk i starten av uka. Var oppe en tur i går. Kjente et par fisk og fikk en pen sjøørret på 1,6 kg. Mye folk i sone 3 for tida dessverre, men som vanlig er det mulig å finne steder for seg selv hvis man gidder å flytte beina mer enn 50 meter[ :D ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal ut igjen ikveld for å se om jeg kan klare å lure opp et par stykk.

jan og kompisen har tatt 2 stk hver, er siste melding fra den kanten. sveler alt. elva har gått noe ned..

caddis: vil tro det blir ok forhold for oss, selv om elva settes ned igjen på fredag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Asmund sier kommer det gjerne en del mellom- og storlaks også på slutten av sesongen. Likefullt er man avhengig av mer vann/regn for at disse skal gå opp fra sjøen. Det verste som kan skje er stabilt varmt og tørt vær og lav vannføring i hele august. Det var ikke problemet i fjor. Da gikk elva ca 220 kubikk når jeg fikk siste laksen 15 september.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.