Gå til innhold
Fiskersiden

Diskusjon lakseturen mandalselva M ny info


Gjest pikewallis
 Share

Recommended Posts

  • Svar 131
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ingen store endringer å melde når det gjelder elven. Den renner på sine 20 kubikk og det er ikke fel, bare den stiger noe før vi reiser ned !!![ :) ][ :) ]

Hvis ikke regnet kommer tar vi alt av vanningsanlegg som står på jorder langs elven og pøsser på med vann ut i elven. Det finnes en løsning på alt[ :) ][ :) ]

Det er ikke tatt mye fisk så langt denne uken, selv om mye forsatt ikke er rappotert[ :) ][ :) ]

Bare en fordel, da er de fleste igjen når vi kommer[ :) ][ :) ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av caddis

Hei

Det skal være mulig å få deg med.[ :) ][ :) ]

Men du må nok ta med deg et liggunderlag, vi har ikke senger til flere men vi har bra med plass på gulv.

Det er ingen problem! tar med liggeunderlag og en pose boller til hodepute+frokost[ :) ]

Har funnet tog til Kristiansand, men ikke til Mandal[?] går toget til Stavanger innom her?

Mvh A.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje noen ser nåde i en stakkar med sekk og stenger og gir meg haik til Fuglestveit camping[ :) ]

Er det der folk skal møtes på fredagen??

Noen som har navn eller link til hete Mandals-fluer?? Mine Etne-fluer er kanskje ikke helt rette... Hvilke str fiskes det mest med (på normal elv)?

Mvh A.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke de beste bilden da det nå var litt mørk inne.

Her har dere fire tubeflue jeg ville valgt å ta med til elven når vi skal skal ut å ta laksen i mandalselva.

18082005224312gy1LAETd75ho.jpg?43

Her har dere ned nest størte tubefluen. En flue jeg bruker på laks nå det er litt mørk. Når det går fra natt til dag eller fra kveld til natt. Det er noe mer fyldig en de to neste.

18082005224312nsF9h13ac8S2.jpg?30

Denne er den jeg har brukt mest i mandalselva og har gitt mye fisk.

Den er ikke så fyldig som den over

1808200522431368stlYv6xU9H.jpg?70

Denne tas det fisk på (jeg har ikke fått noen). Men denne ville jeg brukt ved lite vann i elva.

18082005224313V26x4B19K5D8.jpg?18

Kanskje ikke så lett å få et innntrykk av disse bilden, men fargen er svart og orang og jeg mener det er et must i denne elva.

Noe fler jeg vet det fanges fisk på i elva

18082005230748R4ovAVqQ5s87.jpg?22

18082005230748Le4a3lJYk7iu.jpg?43

Denne har jeg ikke prøvd i elven ennå, men vil være med ned fra 1-4 sept.

Kan ikke skjønne noe annet en at denne vil være veldig bra ved lite vannføring og solskinn

18082005230748fxgElAC3JutY.jpg?71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var togbiletter i boks[ :) ]

Er det greit å snuble inn i byen sånn rundt ettermiddag kveld på torsdag??

Nå binder jeg så svetten renner[ :) ] mye rødt, svart og gull (Caddis), samt Ally's shrimp, GP og black green helmet var.

Finnes det bindebeskrivelse av zonker-flua fra flueringen?

Gleder meg[8D]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av ford prefect

Hva er små str? binder litt dbl 10,trippel 12 og 1cm tuber.

Flere Haugesundere som skal ned utenom deg Asmund? Rune er vel travelt opptatt med skoolen[ :) ]

JMvh

[ :) ]

eg skal nedover, selv om jeg ikke er fra haugesund - bor jo i Sveio jeg !!! Spør igjen her jeg, er det noen som har lyst til å kjøre sammen med meg?? Trivligere og rimeligere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av asmund aa

gp varianter i små str, men vi må ta i betraktning at september kan være bløt, ogegner det kattunger i to døgn der nede går elva plutselig med 120m3[:0] og da er det andre ting som gjelder....

men mest sannsynlig går elva med ca 20m3

Utførlig bindebeskrivelse på GP, gjerne med bilder, er det noen som har det? Eller føler for å lage det til en glad amatør og nybegynner som meg!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du får sjekke ut laksetråden min! der er det gp både tube og krokvariant.

du nevner at du er nybegynner. gp er IKKE en lett flue å binde. selve oppskrifta er lett, men det krever at du binder inn rett size på fjærene og på rett plass på fjøra. ellers vrir den seg og flua går skeivt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitat:Opprinnelig postet av trollet38

sitat:Opprinnelig postet av ford prefect

Hva er små str? binder litt dbl 10,trippel 12 og 1cm tuber.

Flere Haugesundere som skal ned utenom deg Asmund? Rune er vel travelt opptatt med skoolen[ ;) ]

JMvh

[ :) ]

eg skal nedover, selv om jeg ikke er fra haugesund - bor jo i Sveio jeg !!! Spør igjen her jeg, er det noen som har lyst til å kjøre sammen med meg?? Trivligere og rimeligere!

Skulle gjerne gjort det jeg, men togbiletter er bestilt.

Kosta meg 400kr tur-retur Bergen-Kristiansand

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laster...
 Share


×
×
  • Opprett ny...

Important Information

By using this site, you agree to our Bruksvilkår.